Driven: Citroen C4 Cactus 1.6 Blue HDi 100

Με σχεδίαση που ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο στο δρόμο το Citroen C4 Cactus δεν είναι crossover, δεν είναι μικρομεσαίο και γενικότερα...


Με σχεδίαση που ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο στο δρόμο το Citroen C4 Cactus δεν είναι crossover, δεν είναι μικρομεσαίο και γενικότερα δεν είναι ένα αυτοκίνητο όπως όλα τα υπόλοιπα. Τελικά τι είναι; Ο Γιάννης Στέφου το οδηγεί για μια εβδομάδα και ανακαλύπτει!

Είναι ένα αυτοκίνητο που ήρθε για να ξεχωρίσει και αυτό είναι ξεκάθαρο από την πρώτη κιόλας ματιά. Με εμφάνιση που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα, το C4 Cactus είναι το πιο “περίεργο” μοντέλο στη γκάμα της Citroen αλλά και ένα αυτοκίνητο που κρύβει μια σειρά από ιδιαιτερότητες. Μεγάλη εντύπωση προκαλούν τα Airbumps, τα εύκαμπτα προστατευτικά πλαστικά εμπρός, πίσω και στο πλάι τα οποία έχουν θύλακες με αέρα για προστασία από τις μικροσυγκρούσεις. Ακούγεται πρωτοποριακό και φυσικά είναι, αλλά τα Airbumps είναι ορατά, τα βλέπεις δηλαδή να ξεχωρίζουν αφού είναι σε χρώματα διαφορετικά από αυτό του υπόλοιπου αυτοκινήτου. Και αυτό δημιουργεί ποικίλες αντιδράσεις, ενώ βεβαίως αποτελεί και αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα του Cactus. Είναι διαθέσιμα σε μαύρο, γκρι, μπεζ και καφέ, ενώ συνδυάζονται με τα 10 χρώματα του αμαξώματος.


Το ότι τα Aibumps φαίνονται δεν ενοχλεί, όχι πολύ τουλάχιστον. Τα σημαντικότερα πράγματα που ενοχλούν στο Citroen C4 Cactus είναι δύο. Πρώτον, τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν κανονικά αλλά μόνο σε ανάκληση όπως συμβαίνει σε ορισμένα φτηνά μικρά μοντέλα της αγοράς αλλά και σε τρίθυρα αυτοκίνητα. Και αυτό αν μη τι άλλο είναι περιοριστικό για τους πίσω. Το δεύτερο είναι το ότι το αυτοκίνητο δεν έχει στροφόμετρο. Έχει έναν όμορφο, λιτό και ψηφιακό πίνακα οργάνων με ταχύμετρο και ένδειξη προτεινόμενης ταχύτητας. Ούτε ένα μικρό ψηφιακό στροφόμετρο, ενώ χώρος στην οθόνη υπάρχει και χρησιμοποιείται από τις μεγάλες ενδείξεις τους cruise control.
Τελικά τι έχει το C4 Cactus; Τίποτα, είναι απάντηση. Δεν έχει τίποτα που να το κάνει να συγκριθεί με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.
Αν κάποιος συμβιβαστεί με αυτά τα δύο σχεδιαστικά “κενά”, τότε τίποτε άλλο στο C4 Cactus δε θα τον ενοχλήσει περισσότερο. Ούτε το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ποτηροθήκες (παρά μόνο μία στο κέντρο της καμπίνας), το τιμόνι δε ρυθμίζεται τηλεσκοπικά, οι εσωτερικές χειρολαβές στις πόρτες θυμίζουν βαλίτσα, το ψηφιακό σύστημα κλιματισμού δεν έχει ένδειξη εσωτερικής θερμοκρασίας ούτε λειτουργία Auto, τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν κατεβαίνουν/ανεβαίνουν αυτόματα και το κιβώτιο ταχυτήτων δεν έχει 6η.


Τελικά τι έχει το C4 Cactus; Τίποτα, είναι απάντηση. Δεν έχει τίποτα που να το κάνει να συγκριθεί με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Και αυτό είναι που το κάνει τόσο ξεχωριστό. Είναι σαν το iPhone όταν πρωτοεμφανίστηκε: ήταν τόσο ριζοσπαστικό που όλοι κολλούσαν στο γεγονός ότι είχε μόνο ένα κουμπί! Σήμερα λοιπόν το Cactus είναι το iPhone της αυτοκίνησης. Είναι τόσο λιτό εσωτερικά που δεν έχει σχεδόν καθόλου κουμπιά, παρά μόνο δυο ψηφιακές οθόνες, μια μικρή οριζόντια στηριγμένη πίσω από το τιμόνι και μια σαν ένα τάμπλετ 7 ιντσών να αιωρείται στη μέση του ταμπλό. Δεν έχει ούτε κανονικά χερούλια για να κλείσεις την πόρτα, ενώ μπροστά από τον συνοδηγό έχει γίνει μια ολόκληρη μελέτη ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος αλλά και ένα μεγάλο ντουλαπάκι. Και αυτό γιατί δεν υπάρχει αερόσακος συνοδηγού, ο οποίος δε λείπει αλλά έχει μετακομίσει ψηλά, επάνω στην οροφή (Airbag in Roof). Και αυτό είναι ευφυέστατο!


Ευφυές είναι επίσης το ότι το αυτοκίνητο έχει το μέγεθος ενός supermini (μήκος 4,16μ.), τις ανέσεις ενός μικρομεσαίου (με χώρο φόρτωσης 358 lt) και το βάρος ενός μικρού (γύρω στα 1000kg ανάλογα με την έκδοση). Το χαμηλό βάρος μάλιστα είναι κάτι στο οποίο πρέπει να σταθούμε και να αναφέρουμε ότι είναι αποτέλεσμα μιας σειράς έξυπνων λύσεων και ελαφριών υλικών. Κανένας συμβιβασμός δεν έγινε στον εξοπλισμό ασφάλειας, αφού υπάρχει το ESP, οι 6 αερόσακοι, το Hill Start και λειτουργία φωτισμού στις στροφές από τους προβολείς ομίχλης (cornering light).

Εξωτερικά ναι, τα Airbumps είναι περίεργα, πρωτόγνωρα και λερώνουν αμέσως, ενώ σχεδιαστικά τα πίσω φώτα θυμίζουν αυτοκίνητο της προηγούμενης 20ετίας. Ωστόσο, είναι μια σειρά από άλλες λεπτομέρειες που διατηρούν τις ισορροπίες. Όπως οι απλές καμπύλες γραμμές και οι λείες επιφάνειες, η οροφή που “αιωρείται” χάρη στις μαύρες κολόνες, οι ράγες οροφής που χαρίζουν ένα ύφος περιπέτειας αλλά και τα φουτουριστικά LED ημέρας ψηλά στο καπό με τους προβολείς καμουφλαρισμένους πιο χαμηλά στον προφυλακτήρα.


Βεβαίως, ένας από τους άσους στο μανίκι είναι η οδική συμπεριφορά του C4 Cactus, το οποίο κλασικό Citroen σε αίσθηση, μαλακό, αθόρυβο, προοδευτικό, είναι ταυτόχρονα ανάλαφρο, σβέλτο και σταθερότατο. Το εξαιρετικά χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με ένα προσεγμένο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις δημιουργεί ένα εξαιρετικό οδηγικά σύνολο. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα, αφού ακόμη και η χαμηλή φαινομενικά ισχύς αποδίδει αποτελεσματικά προσφέροντας καλές επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 10,7’’ στην έκδοση diesel της δοκιμής). Ταυτόχρονα το πετρελαιοκίνητο C4 Cactus καίει μόνο 3,4 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 87 g/km, γλιτώνοντας έτσι τα τέλη κυκλοφορίας. Στη δική μας καθημερινότητα το trip computer έδειξε καταναλώσεις γύρω στα 5 lt/100km, ενώ αν επιμείνει κανείς στην οικονομική οδήγηση θα δει εύκολα 4άρια. Όλα αυτά φυσικά με τον turbodiesel 1.600άρη Blue HDi των 100 ίππων να βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, προσφέροντας ροπή 254 Nm από τις 1.750 rpm. Η απόκριση του είναι πολύ καλή, σε συνεργασία πάντα με το ελαφρύ αμάξωμα και το 5άρι μηχανικό κιβώτιο που παρά την απουσία 6ης αφήνει μια θετική αίσθηση.


Θετική τελικά είναι η όλη αίσθηση που σου αφήνει το Citroen C4 Cactus. Μπορεί τις πρώτες ημέρες της δοκιμής μας να το είδαμε ως ένα αυτοκίνητο περίεργο, με ελλείψεις και καθόλου πρακτικότητα, ωστόσο καταλήξαμε μετά από μια εβδομάδα να απολαμβάνουμε απλότητα, οδική συμπεριφορά και γιατί όχι… διαφορετικότητα. Αρνητικά σαφώς, υπάρχουν, μαθαίνεις όμως να ζεις μαζί τους, τα ξεπερνάς και αλλάζεις σε αρκετές περιπτώσεις τον τρόπο σκέψης. Σταματάς να ψάχνεις το στροφόμετρο και αντιλαμβάνεσαι ότι δε σου λείπει και τόσο. Σταδιακά ανακαλύπτεις τις ιδιαιτερότητες του Cactus και απολαμβάνεις τη μοναδικότητα του, ενώ ταυτόχρονα τη βγάζεις και οικονομικά, αφού και λίγο καίει αλλά και κυρίως δεν κοστίζει και ακριβά.

Η βασική έκδοση βενζίνης ξεκινά από τις μόλις 13.940 ευρώ, ενώ η έκδοση 1.6 BlueHDi 100PS STT Feel της δοκιμής μας κοστίζει με απόσυρση 17.770 ευρώ. Και έχεις σε αυτή την τιμή ένα μικρό, ένα μικρομεσαίο, ένα “αστικό crossover” και ταυτόχρονα τίποτα από τα παραπάνω. Γιατί έχεις το C4 Cactus, το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο στη γκάμα της Citroen και χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο “τολμηρά” μοντέλα του σήμερα αλλά και του αύριο.



Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.560 cc
Ισχύς (PS/rpm): 100/3.500
Ροπή (Nm/rpm): 254/1.750
0-100 km/h: 10,7 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 87 g/km
Βάρος: 1.070 kg

Τιμές
Αρχική Citroen C4 Cactus: 13.940* ευρώ
Citroen C4 Cactus 1.6 Blue HDi SST 100hp: 17.170* ευρώ
Αυτοκίνητο δοκιμής (έκδοση Feel): 17.770* ευρώ
*Περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και Green Bonus




ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,116,4X4,49,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,96,Αφιξεις,53,Ελλαδα,252,Κοσμος,243,Νεα Μοντελα,335,Οδηγουμε,169,Προσφορές,37,Συμβουλές,16,Abarth,46,After Market,5,Alfa Romeo,94,Alfa Romeo Giulia,10,Alpine,6,AMG,13,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,151,Audi A8,4,Audi R8,1,Audi RS,1,Bentley,9,BMW,91,BMW i8,1,BMW M5,5,Bugatti,16,Built Your Own,48,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,78,Classic,66,Clothing,1,CNG,3,Concept,163,Corvette,16,Crash,33,Cycling,1,Dacia,7,Dakar,74,Design,25,diesel,64,Dodge,6,Drift,45,Driving,77,DS Automobiles,7,EV,68,Evo,9,Extreme,1,F1,32,Fast Autos,41,Ferrari,128,Fiat,91,Fiat Tipo,7,First Drive,60,Ford,212,Ford EcoSport,3,Ford Mustang,12,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,149,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,95,Green,6,GT-R,39,GTI,17,Gymkhana,32,Historic,15,Honda,100,Hot Hatch,130,Hybrid,40,Hyundai,58,IAA 2017,24,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,32,Jeep,29,Jeep Compass,7,Ken Block,40,Kia,38,Kia Picanto,2,Kia Stonic,1,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,94,Lamborghini Aventador,12,Lancia,9,LEGO,10,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,67,Lotus Evora,5,Luxury,15,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,68,Mercedes-Benz,82,Mini,45,Mitsubishi,28,Moto,31,Motorshows,111,Motorsport,635,MotorsportGR,101,Movies,61,Muscle Cars,17,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,1006,NextEV,4,Nismo,28,Nissan,168,Nissan 370Z,7,Nissan LEAF,6,Nissan Micra,9,Nissan Pulsar,4,Nürburgring,128,Onboard,1,OPC,23,Opel,155,Opel Grandland X,1,Opel Insignia,1,Opinion,89,Other,104,other racing,29,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,83,Photos,57,Pininfarina,1,Playstation,78,Porsche,140,Porsche 911,17,Porsche Cayenne,1,POV,25,Prices,127,Racing,229,Rally,389,Range Rover,3,Renault,102,Renault Megane,1,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,64,RUF,1,Saab,4,Safety,49,Seat,102,Seat Leon,12,Skoda,81,Slider,71,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,20,STi,26,Subaru,75,Supercar,441,SUV,195,Suzuki,18,Suzuki Swift,5,Technology,125,Techrules,3,Tesla Motors,2,Top,370,Toyota,131,Travel,23,TRC OFF,6,Tribute,87,Triumph,1,Tuning,90,Turbo,67,TV Series,29,TVR,3,TVR Griffith,1,Video,411,Volvo,64,VW,177,VW Scirocco,23,VW T-Roc,1,wrc,140,Yamaha,1,Yokohama,5,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Driven: Citroen C4 Cactus 1.6 Blue HDi 100
Driven: Citroen C4 Cactus 1.6 Blue HDi 100
https://2.bp.blogspot.com/-oEx5IIzPQ04/VQNl1ctfNXI/AAAAAAAAc48/FRoTbGWmOEg/s1600/citroen-c4-cactus-1.jpg
https://2.bp.blogspot.com/-oEx5IIzPQ04/VQNl1ctfNXI/AAAAAAAAc48/FRoTbGWmOEg/s72-c/citroen-c4-cactus-1.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2015/03/driven-citroen-c4-cactus.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2015/03/driven-citroen-c4-cactus.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy