Driven: Subaru BRZ

B oxer- R ear wheel drive- Z enith. Αυτό σημαίνουν τα αρχικά BRZ και ακριβώς περί αυτού πρόκειται! Το Subaru BRZ είναι το απόλυτο οδη...


Boxer-Rear wheel drive-Zenith. Αυτό σημαίνουν τα αρχικά BRZ και ακριβώς περί αυτού πρόκειται! Το Subaru BRZ είναι το απόλυτο οδηγικό zenith και ο Γιάννης Στέφου το διαπιστώνει από πρώτο χέρι σε γνώριμες και αγαπημένες διαδρομές.

Είναι ο ξάδελφος του Toyota GT86 και καρπός της συνεργασίας της Toyota με τη Subaru. Μια συνεργασία για την οποία έχουμε αναφερθεί προ πολλού και ήμασταν κι εμείς ανάμεσα στους πολλούς που περιμέναμε πως και πως να φτάσει η στιγμή που θα καθίσουμε στο χαμηλό μπάκετ του περιβόητου “Toyobaru”.


Τα συναισθήματα είναι πολλά και έντονα, με τις άκρες των χεριών να ψηλαφίζουν τις λεπτομέρειες στο Subaru BRZ που μας παραχώρησε η νέα αντιπροσωπεία της Θεσσαλονίκης, AVC AE. Το BRZ δε μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο στη γκάμα των “Πλειάδων”, τόσο σχεδιαστικά όσο και μηχανολογικά, καθώς για πρώτη φορά εδώ και χρόνια η Subaru έχει ένα πισωκίνητο κουπέ! Οι ομοιότητες φυσικά με το Toyota GT86 είναι περισσότερο από ορατές με τις όποιες διαφορές να εντοπίζονται στο εμπρός μέρος και στο φινίρισμα της καμπίνας. Το BRZ είναι στα μάτια μας πιο “προσγειωμένο” και πιο ευχάριστο, με τη μεγάλη εμπρός μάσκα-χαμόγελο να πλαισιώνεται από φώτα LED ημέρας (στο Toyota τα LED ενσωματώνονται μέσα στους προβολείς και το “χαμόγελο” είναι μικρότερο και… ανάποδο). Το ίδιο και το εσωτερικό που ξεχωρίζει από τις κόκκινες ραφές σε συνδυασμό με τις κόκκινες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και τις ασημί λεπτομέρειες στο ταμπλό. Χρώματα που μας θυμίζουν το WRX STi, όπως βεβαίως και το χαρακτηριστικό Blue Mica, το αγωνιστικό χρώμα της Subaru στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ!

Είναι ένα αυτοκίνητο που το οδηγείς πραγματικά, ανόθευτα και επιτέλους με το χαμόγελο σου!
Ανάμεσα στις μικρές αλλά ιδιαίτερα προσεγμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες ξεχωρίζουμε τους μικρούς αεραγωγούς στα εμπρός φτερά, τους μυώδεις θόλους που επηρεάζουν την καμπυλότητα του πολύ χαμηλού (λόγω boxer) εμπρός καπό, τις προεξοχές στην οροφή πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, την διακριτική και “κοφτερή” πίσω αεροτομή αλλά και τον μεγάλο πίσω διαχύτη με τις δύο χρωμιωμένες μπούκες διαμέτρου 86mm (τυχαίο;). Οι πιο προσεκτικοί θα καταφέρουν να συνδέσουν και το σχήμα των πίσω παραθύρων με το θρυλικό Toyota 2000GT.

Αρκετά όμως με τα οπτικά ερεθίσματα, ήρθε η στιγμή της οδήγησης-απόλαυσης. Και τι καλύτερο από έναν συνδυασμό 200 ατμοσφαιρικών ίππων, πίσω κίνησης με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους και μια κατανομή 53/47 εμπρός/πίσω; Είναι μια σειρά από μηχανολογικές λεπτομέρειες που κάνουν το BRZ (και το GT86) μοναδικό στην οδήγηση, όπως για παράδειγμα η ακρίβεια αλλά και η ευκολία που σου προσφέρουν στο χειρισμό, είτε κινείσαι χαλαρά μέσα στην πόλη είτε με την ταυτότητα στο στόμα σε μια στριφτερή διαδρομή. Είναι ένα αυτοκίνητο που το οδηγείς πραγματικά, ανόθευτα και επιτέλους με το χαμόγελο σου! Ναι, χαμογελάς από τη στιγμή που θα πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και θα ακούσεις τον 2-λιτρο boxer να έρχεται στη ζωή μαζί με τις δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης να παράγουν έναν πραγματικά σπορ ήχο. Και βεβαίως θα χαμογελάσεις ακόμη περισσότερο όταν τον ακούσεις να στροφάρει ψηλά μέχρι τον κόφτη στις 7.400 σ.α.λ.

το BRZ σου δίνει όλη τη χαρά της πίσω κίνησης και μάλιστα το κάνει να φαίνεται εξαιρετικά εύκολο...
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα εντυπωσιάζει το τιμόνι. Αμεσότατο σε απόκριση και με αίσθηση που αρμόζει σε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Ο κινητήρας χαμηλά μπορεί να είναι σχετικά απρόθυμος σε σχέση με τα turbo σύνολα που έχουμε συνηθίσει, ωστόσο ξυπνάει για τα καλά κάπου στις 4.000 σ.α.λ. και προσφέρει τη δύναμη που περιμένεις. Δεν είναι η αίσθηση της επιτάχυνσης που θα σε εντυπωσιάσει στο Subaru BRZ. Είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται και ελέγχεται, ο τρόπος με τον οποίο σε βάζει στο παιχνίδι της οδηγικής απόλαυσης και φυσικά ο τρόπος με τον οποίο πλαγιολισθαίνει! Κάθε τιμονιά και ένα χαμόγελο, κάθε στροφή και μια απόλαυση. Με γραμμές ή χωρίς, με ανάποδο τιμόνι ή όχι, το BRZ είναι απολαυστικό και θα κάνει κυριολεκτικά ό,τι του ζητήσεις. Με πλήρως απενεργοποιούμενο σύστημα ευστάθειας VSC (διαθέτει και επιλογή Sport), το BRZ σου δίνει όλη τη χαρά της πίσω κίνησης και μάλιστα το κάνει να φαίνεται εξαιρετικά εύκολο.

Εδώ το ρόλο που παίζει τόσο το μπλοκέ διαφορικό όσο και το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους. Λόγω του επίπεδου κινητήρα boxer, οι μηχανικοί της Subaru έδωσαν στα BRZ (και GT86) το κέντρο βάρους των 475mm, επίδοση καλύτερη από τις Ferrari 458 Italia και Porsce Cayman! Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, με set up που δημιουργεί μια ελαφρώς πιο ουδέτερη οδική συμπεριφορά σε σύγκριση με το πιο driftερό Toyota GT86, χάρη στα πιο μαλακά εμπρός ελατήρια και ελαφρώς πιο σκληρά πίσω. Ακόμη κι έτσι όμως το BRZ δε θα δυσκολευτεί να διώξει την ουρά του, κάθε άλλο μάλιστα, βάζοντας εύκολα φωτιά στα ελαστικά διαστάσεων 215/45 R17. Μια μελετημένη επιλογή σε διάσταση που είναι παραπάνω από αρκετή για καλή πρόσφυση στις στροφές αλλά και αρκετά οικονομική όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης.


Όσο για τον τετρακύλινδρο boxer κινητήρα, αυτός έχει χωρητικότητα 1.998 κ.εκ. και αποδίδει 200 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. με 205 Nm ροπής στις 6.600 σ.α.λ. Είναι ο πρώτος του είδους με άμεσο ψεκασμό, έχει συμπίεση 12.5:1 και οι κύλινδροι του έχουν διάμετρο/διαδρομή 86x86mm (τυχαίο πάλι;). Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (προαιρετικά υπάρχει και 6άρι αυτόματο) με κοντές σχέσεις και ελάχιστες διαδρομές στον σφιχτό επιλογέα. Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 km/h γίνεται σε 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 226 km/h, τιμές που μπορεί να μην ακούγονται εντυπωσιακές, ωστόσο πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο για… ευθείες.
Είναι χωρίς αμφιβολία ό,τι πιο ενδιαφέρον οδηγήσαμε τα τελευταία χρόνια...
Και βεβαίως είναι το εσωτερικό που ολοκληρώνει ιδανικά το όλο σύνολο, με χαμηλή θέση οδήγησης, δύο εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα και το σπορ σχεδίασης ταμπλό. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι δένει άψογα με τον πίνακα οργάνων και το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο, ενώ η κονσόλα έχει αεροπορικού τύπου διακόπτες. Οι χώροι, όχι ότι ενδιαφέρουν και τόσο, είναι αρκετοί για δύο ψηλούς ενήλικες, ενώ πίσω θα χωρέσουν δυο μικρόσωμα άτομα για μετακινήσεις βόλτας.



Συνοψίζοντας και ολοκληρώνοντας, μπορούμε με άνεση να πούμε ότι το Subaru BRZ είναι το απόλυτο αυτοκίνητο του πραγματικού οδηγού, τουλάχιστον σε προσιτή τιμή. Γιατί με 36.850 ευρώ (ή 34.050 ευρώ με απόσυρση) σου προσφέρει παρόμοια οδηγική απόλαυση με πολύ ακριβότερα σπορ μοντέλα. Και δεν αναφερόμαστε στην ισχύ των 200 ίππων, αλλά σε αυτή την ανόθευτη αίσθηση που σου προσφέρει ανεξαρτήτου ρυθμού οδήγησης, σε αυτό το κροτάλισμα και αυτό το συνολικό συναίσθημα που νιώθεις όταν έχεις την τύχη να κάθεσαι στη θέση του οδηγού. Είναι χωρίς αμφιβολία ό,τι πιο ενδιαφέρον οδηγήσαμε τα τελευταία χρόνια και σίγουρα ένα αυτοκίνητο που έχει πλέον τη δική του ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας!


Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cc): 1.998
Ισχύς (hp/rpm): 200/7.000
Ροπή (Nm/rpm): 205/6.400
0-100 km/h (sec): 7,3
Τελική ταχύτητα (km/h): 226
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 7,8
Εκπομπές CO2 (g/km): 181
Βάρος (kg): 1.245

Τιμή
Subaru BRZ 2.0 Premium: 36.850 ευρώ χωρίς απόσυρση
Subaru BRZ 2.0 Premium: 34.050 ευρώ με απόσυρση






Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου / www.trcoff.gr, Παντελής Τζερτζεβέλης / www.automoto.com.gr


ΣΧΟΛΙΑ

BLOGGER: 2
Loading...
Όνομα

4 Fun,116,4X4,51,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,97,Αφιξεις,67,Ελλαδα,283,Κοσμος,263,Νεα Μοντελα,351,Οδηγουμε,180,Προσφορές,45,Συμβουλές,18,Abarth,47,After Market,5,Alfa Romeo,99,Alfa Romeo Giulia,10,Alfa Romeo Stelvio,2,Alpine,7,Alpine A110,1,AMG,13,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,156,Audi A7,1,Audi A8,4,Audi R8,1,Audi RS,1,Bentley,10,BMW,96,BMW i8,2,BMW M5,6,BMW X2,1,Bugatti,17,Bugatti Chiron,1,Built Your Own,48,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,82,Citroen C4 Cactus,1,Classic,70,Clothing,1,CNG,4,Concept,167,Corvette,16,Crash,34,Cycling,1,Dacia,8,Dacia Duster,1,Dakar,74,Design,26,diesel,64,Dodge,6,Drift,46,Driving,77,DS Automobiles,8,EV,76,Evo,10,Extreme,1,F1,33,Fast Autos,41,Ferrari,130,Fiat,95,Fiat 500,1,Fiat Fullback,1,Fiat Panda,1,Fiat Tipo,7,First Drive,62,Ford,218,Ford EcoSport,3,Ford Fiesta,1,Ford Mustang,12,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,151,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,97,Green,7,GT-R,41,GTI,17,Gymkhana,33,Historic,15,Honda,101,Honda Civic,1,Hot Hatch,133,Hybrid,40,Hyundai,59,IAA 2017,24,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,34,Jeep,32,Jeep Compass,9,Ken Block,41,Kia,41,Kia Picanto,2,Kia Stonic,2,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,94,Lamborghini Aventador,12,Lancia,9,LEGO,10,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,68,Lotus Elise,1,Lotus Evora,5,Luxury,15,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,69,Mercedes-Benz,85,Mini,47,Mitsubishi,29,Moto,33,Motorshows,127,Motorsport,672,MotorsportGR,124,Movies,61,Muscle Cars,17,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,1086,NextEV,4,Nismo,31,Nissan,182,Nissan 370Z,7,Nissan LEAF,9,Nissan Micra,9,Nissan Pulsar,4,Nissan Qashqai,6,Nissan X-Trail,1,Nürburgring,131,Onboard,1,OPC,23,Opel,158,Opel Corsa,1,Opel Grandland X,2,Opel Insignia,2,Opinion,91,Other,105,other racing,35,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,87,Peugeot 208,1,Photos,58,Pick Up,1,Pininfarina,1,Playstation,81,Polestar,1,Porsche,143,Porsche 911,20,Porsche Cayenne,1,POV,25,Prices,134,Racing,233,Rally,409,Range Rover,3,Renault,106,Renault Captur,1,Renault Kadjar,1,Renault Megane,2,Renault Twingo,1,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,64,RUF,1,Saab,4,Safety,54,Seat,106,Seat Arona,1,Seat Leon,14,Skoda,88,Skoda Citigo,1,Skoda Karoq,1,Slider,71,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,21,STi,26,Subaru,76,Supercar,455,SUV,207,Suzuki,19,Suzuki Ignis,1,Suzuki Swift,5,Technology,138,Techrules,3,Tesla Motors,4,Top,401,Toyota,133,Travel,23,TRC OFF,5,Tribute,89,Triumph,1,Tuning,92,Turbo,67,TV Series,29,TVR,3,TVR Griffith,1,Video,422,Vlog,28,Volvo,66,Volvo XC40,1,VW,187,VW Golf,3,VW Polo,2,VW Scirocco,24,VW T-Roc,1,wrc,143,Yamaha,1,Yokohama,5,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Driven: Subaru BRZ
Driven: Subaru BRZ
https://3.bp.blogspot.com/-gRkXBgh6lwc/VW9lf8RaPgI/AAAAAAAAd-A/Z3RaNZv8yxg/s640/SUBARU-BRZ-trcoff-001.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-gRkXBgh6lwc/VW9lf8RaPgI/AAAAAAAAd-A/Z3RaNZv8yxg/s72-c/SUBARU-BRZ-trcoff-001.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2015/06/driven-subaru-brz.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2015/06/driven-subaru-brz.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy