Opinion: Σκάνδαλο Dieselgate

Είναι πλέον γνωστό σε όλους, ακόμη και στους ανίδεους περί αυτοκινήτου, το σκάνδαλο Volkswagen , με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία...


Είναι πλέον γνωστό σε όλους, ακόμη και στους ανίδεους περί αυτοκινήτου, το σκάνδαλο Volkswagen, με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο να εξαπατά με δόλο ελεγκτικές αρχές και κατ’ επέκταση καταναλωτές. Ο Κώστας Στέφου εξετάζει και αναλύει...

Η Volkswagen τοποθετούσε ένα λογισμικό -κατασκευής BOSCH- το οποίο μειώνει τις ενδείξεις ατμοσφαιρικής ρύπανσης και συγκεκριμένα τις εκπομπές NOx στους πετρελαιοκινητήρες των αυτοκινήτων της.

Αυτό λοιπόν το "σκάνδαλο μεγατόνων", που το κόστος του μεταφράζεται σε δισεκατομμύρια ευρώ, αποκαλύφθηκε από ομάδα Αμερικανών ελεγκτών και αφορά κινητήρες diesel Euro 5 της γερμανικής φίρμας, σειράς EA 189 κυβισμού 1.2, 1.6 και 2.0 lt, με τους οποίους εξοπλίζονται πολλά μοντέλα του Group (VW-Audi-Seat-Skoda). Με άλλα λόγια εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά σε όλο τον κόσμο, έχουν παραποιημένες ενδείξεις ρύπων.

Στις ΗΠΑ αλλά και στην Ε.Ε. η νομοθεσία δεν προβλέπει δοκιμές μετρήσεων στο δρόμο (εξάτμιση) αλλά σε εργαστήρια με ηλεκτρονικές μεθόδους. Αυτή την αδυναμία του νόμου εκμεταλλεύτηκε η VW και τοποθέτησε το επίμαχο λογισμικό που παραποιούσε τους πραγματικούς ρύπους, που στην πράξη ήταν πολλαπλάσιοι. Και αυτό ήταν απάτη ολκής από την γερμανική φίρμα, μια απάτη γνωστή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2013!

Το θέμα δεν είναι απλό και δεν καλύπτεται με τις αλλαγές στη διοίκηση της Volkswagen. Έχει προεκτάσεις και μάλιστα οικονομικές, παρά την προσπάθεια της φίρμας του Βόλφσμπουργκ να περιορίσει τη ζημιά που προέρχεται από τα 11 εκ. αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν ανά τον κόσμο και θα πρέπει να αποκατασταθεί το πρόβλημα χωρίς να επιβαρυνθούν οι καταναλωτές. Προς το παρόν υπάρχει το απαιτητό ποσό των 18 δις δολαρίων από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και έπεται και συνέχεια από άλλες χώρες…

Ήδη η Ελβετία απαγόρευσε την εισαγωγή αυτοκινήτων του VW group μέχρι να ξεκαθαρίσει το "τοπίο". Η Ισπανία ετοιμάζεται να ζητήσει αποζημίωση για διαφυγόντα έσοδα που προέρχονται από το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων για αγορά οχημάτων με τους επίμαχους κινητήρες TDΙ του ομίλου. Επίσης έχουν ξεκινήσει έρευνες σε Ιταλία και Γαλλία. Όσο για την Ελλάδα, η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο ακόμη δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια. Εδώ ασχολούμαστε αν θα είναι υποχρεωτικό το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, ενώ η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία Kosmocar δηλώνει ότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν και πόσα αυτοκίνητα με κινητήρες TDI σειράς ΕΑ 189 έχουν διατεθεί στη χώρα μας.

Κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια τη ζημιά που υπέστη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και κατ’ επέκταση η θυγατρικές αυτής, ενώ σοβαρό πλήγμα δέχθηκε η Γερμανική οικονομία, με δεδομένο ότι η VW κατέχει το 20% των εσόδων από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης, κανείς δεν μιλά για τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel Euro 6. Γιατί αν και εκεί βρεθεί κάτι ανάλογο, τότε η καταστροφή θα είναι ολοσχερής. Και εδώ γεννάται το ερώτημα: Γιατί μια τόσο μεγάλη εταιρία, όπως η Volkswagen, ξέπεσε στη λύση του παράνομου λογισμικού και δεν ασχολήθηκε με την εξέλιξη των κινητήρων της ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων, κάτι που το καταφέρνουν άλλοι κατασκευαστές; Μήπως οι Γερμανοί έχουν στο αίμα τους τη λοβιτούρα και όχι εμείς οι Έλληνες, όπως μας κατηγορούν;

Τώρα αν δει κανείς το συγκεκριμένο σκάνδαλο από άλλο πρίσμα, θα εντοπίσει και πολιτικές παραμέτρους, σε μια κόντρα ΗΠΑ-Γερμανίας. Η Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων (ΤΤΙΡ) που προωθούν οι ΗΠΑ για μια ενιαία αγορά Ε.Ε. και Βόρειας Αμερικής, βρίσκει αντίθετη τη Γερμανία και κατά την προσωπική μας άποψη η αποκάλυψη του σκανδάλου VW αποτελεί δείγμα ή αν θέλετε πτυχή μιας επερχόμενης οικονομικής σύγκρουσης των δύο χωρών. Και το συγκεκριμένο σκάνδαλο θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στην οικονομία της Γερμανίας.

Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων του Dieselgate


ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,116,4X4,51,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,97,Αφιξεις,69,Ελλαδα,290,Κοσμος,272,Νεα Μοντελα,357,Οδηγουμε,181,Προσφορές,47,Συμβουλές,19,Abarth,47,After Market,5,Alfa Romeo,101,Alfa Romeo Giulia,10,Alfa Romeo Stelvio,2,Alpine,7,Alpine A110,1,AMG,13,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,157,Audi A7,1,Audi A8,4,Audi R8,1,Audi RS,1,Bentley,11,BMW,97,BMW i8,2,BMW M3,1,BMW M5,6,BMW X2,1,Bugatti,17,Bugatti Chiron,1,Built Your Own,49,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,83,Citroen C3 Aircross,1,Citroen C4 Cactus,1,Classic,71,Clothing,1,CNG,4,Concept,168,Corvette,16,Crash,34,Cycling,1,Dacia,8,Dacia Duster,1,Dakar,75,Design,27,diesel,64,Dodge,6,Drift,46,Driving,77,DS Automobiles,8,EV,78,Evo,10,Extreme,1,F1,35,Fast Autos,41,Ferrari,131,Fiat,95,Fiat 500,1,Fiat Fullback,1,Fiat Panda,1,Fiat Tipo,7,First Drive,63,Ford,220,Ford EcoSport,3,Ford Fiesta,2,Ford Mustang,12,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,151,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,97,Green,7,GT-R,42,GTI,17,Gymkhana,33,Historic,15,Honda,101,Honda Civic,1,Hot Hatch,134,Hybrid,40,Hyundai,59,IAA 2017,24,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,35,Jeep,32,Jeep Compass,9,Ken Block,41,Kia,41,Kia Picanto,2,Kia Stonic,2,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,96,Lamborghini Aventador,12,Lamborghini Urus,2,Lancia,9,LEGO,10,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,68,Lotus Elise,1,Lotus Evora,5,Luxury,16,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,70,McLaren Senna,1,Mercedes-Benz,85,Mini,48,Mitsubishi,29,Moto,33,Motorshows,127,Motorsport,688,MotorsportGR,133,Movies,61,Muscle Cars,17,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,1108,NextEV,4,Nismo,32,Nissan,185,Nissan 370Z,7,Nissan LEAF,10,Nissan Micra,9,Nissan Pulsar,4,Nissan Qashqai,6,Nissan X-Trail,1,Nürburgring,131,Onboard,1,OPC,23,Opel,159,Opel Corsa,1,Opel Grandland X,2,Opel Insignia,2,Opinion,92,Other,106,other racing,38,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,88,Peugeot 208,1,Photos,58,Pick Up,1,Pininfarina,1,Playstation,81,Polestar,2,Porsche,144,Porsche 911,21,Porsche Cayenne,1,POV,25,Prices,135,Racing,236,Rally,415,Range Rover,3,Renault,109,Renault Captur,1,Renault Kadjar,1,Renault Megane,3,Renault Twingo,1,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,64,RUF,1,Saab,4,Safety,54,Seat,107,Seat Arona,2,Seat Leon,14,Skoda,88,Skoda Citigo,1,Skoda Karoq,1,Slider,71,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,21,STi,26,Subaru,76,Supercar,459,SUV,210,Suzuki,19,Suzuki Ignis,1,Suzuki Swift,5,Technology,142,Techrules,3,Tesla Motors,4,Top,410,Toyota,134,Travel,24,TRC OFF,5,Tribute,89,Triumph,1,Tuning,92,Turbo,67,TV Series,29,TVR,3,TVR Griffith,1,Video,422,Vlog,28,Volvo,67,Volvo XC40,1,VW,190,VW Golf,3,VW Polo,4,VW Scirocco,24,VW T-Roc,1,wrc,144,Yamaha,1,Yokohama,5,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Opinion: Σκάνδαλο Dieselgate
Opinion: Σκάνδαλο Dieselgate
https://3.bp.blogspot.com/-NYN_UEl6ITs/VgpjqC9c6iI/AAAAAAAAfgQ/PGsnis6aAOU/s640/dieselgate.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-NYN_UEl6ITs/VgpjqC9c6iI/AAAAAAAAfgQ/PGsnis6aAOU/s72-c/dieselgate.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2015/09/opinion-dieselgate.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2015/09/opinion-dieselgate.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy