Driven: Fiat 500X 1.4 MultiAir DCT

Το να πας εκτός δρόμου με ένα 500αράκι δεν είναι ακατόρθωτο, ωστόσο με την έκδοση 500X γίνεται πιο άνετα από κάθε άλλο Fiat. Ο Γιάννη...


Το να πας εκτός δρόμου με ένα 500αράκι δεν είναι ακατόρθωτο, ωστόσο με την έκδοση 500X γίνεται πιο άνετα από κάθε άλλο Fiat. Ο Γιάννης Στέφου οδηγεί -και κολλάει στην άμμο- τη βενζινοκίνητη 2WD έκδοση των 140 ίππων!

Ναι, κολλήσαμε! Όχι σε κάποιο δύσβατο σημείο δίπλα στο κύμα, αλλά σαν πρωτάρηδες, ένα μέτρο από την άσφαλτο στο ξεκίνημα μιας “πατημένης” αμμουδιάς στη Χαλκιδική. Τι δουλειά έχουμε στη Χαλκιδική χειμωνιάτικα… είναι μια άλλη ιστορία, το θέμα είναι ότι βρεθήκαμε εκεί με το Fiat 500X, το crossover των Ιταλών που το λες και… “τζιπ”. Και μόλις βγάλαμε την παραπάνω φωτογραφία… τέλος! Το δικίνητο 500X αρνήθηκε πολύ απλά να ξεκινήσει, παρά τις προσπάθειες του συστήματος Traction+ που βοηθά σε περιπτώσεις χαμηλής πρόσφυσης.

Και για να εξηγηθούμε από την αρχή: το Fiat 500X της δοκιμής μας φορούσε 100% ασφάλτινα και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά σε ζάντες 18 ιντσών. Είναι θαύμα δηλαδή το ότι μπήκαμε στην άμμο εξαρχής. Δεν φταίει ούτε το Traction+ ούτε και η έλλειψη της τετρακίνησης. Αν και στην περίπτωση που υπήρχε η τελευταία, όλη η παραπάνω εισαγωγή πιθανότατα να πήγαινε χαμένη…
Είναι ένα 500αράκι εκτός δρόμου και ναι... είναι “τζιπ”. Πιο “τζιπ” από κάθε άλλο του είδους, αφού η Jeep ανήκει πλέον στη Fiat.

Ας τα δούμε όλα όμως λίγο πιο σφαιρικά και από την αρχή. Το Fiat 500X είναι ένα μικρό και όμορφο crossover, σχεδιασμένο για να προσελκύσει νέους αγοραστές στη μάρκα. Παντρεύει τα γονίδια -και τεχνολογία- της Jeep με το άκρως πιασάρικο όνομα 500. Είναι ένα 500αράκι εκτός δρόμου και ναι... είναι “τζιπ”. Πιο “τζιπ” από κάθε άλλο του είδους, αφού η Jeep ανήκει πλέον στη Fiat. Μάλιστα τα Fiat 500X και Jeep Renegade είναι δυο αυτοκίνητα που πρακτικά μοιράζονται το ίδιο δάπεδο και τις ίδιες τεχνολογίες. Ωστόσο, τα μοναδικά κοινά στοιχεία του 500Χ με το κλασσικό 500, είναι όσα και αυτά ενός χρυσόψαρου με ένα μπαρμπούνι. Είναι προφανώς και τα δύο ψάρια, με λέπια, ουρά κ.λ.π. αλλά ως εκεί. Το Fiat 500 είναι ένα μικρό όμορφο, ευέλικτο, πολύχρωμο αυτοκίνητο πόλης, ενώ το 500Χ είπαμε… είναι “τζίπ”. Κάθεσαι ψηλά, μπορείς να έχεις και τετρακίνηση, έχεις μεγαλύτερο όγκο και βεβαίως όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα όχημα εκτός δρόμου (ποδιές, απόσταση από το έδαφος κ.λ.π.).

Το Fiat 500X διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μια πιο “αστική” και μια πιο “off-road”. Και οι δύο εξοπλίζονται με πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, τρεις τύπους συστήματος μετάδοσης (χειροκίνητο κιβώτιο, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων) και με κίνηση εμπρός, στους τέσσερις τροχούς και εμπρός τροχούς με τη βοήθεια του Traction+. Οι σχετικά περιορισμένες διαστάσεις του (4,25μ. μήκος) το καθιστούν ευέλικτο στην καθημερινότητα, ενώ προσφέρει και ένα φιλόξενο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα, έντονη πρακτικότητα και χώρο αποσκευών στα 350 lt.


Βασικός κινητήρας του μοντέλου είναι ο 1.4 Turbo MultiAir 2, με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και απόδοση 140 ίππων. Στην έκδοση της δοκιμής ήταν συνδυασμένος με το γνώριμο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT της Alfa Romeo και σύστημα Traction+. Η έκδοση αυτή δε διατίθεται με τετρακίνηση, την οποία για να αποκτήσει κανείς θα πρέπει να επιλέξει τον 1.4 Turbo MultiAir 2 170hp με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ή τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 MultiJet II 140hp, επίσης με 9άρι αυτόματο κιβώτιο.

Όλα τα 500X είναι εξοπλισμένα με έναν περιστροφικό διακόπτη δίπλα στο χειρόφρενο, το γνωστό ως “Mood Selector” που πρακτικά είναι κάτι ανάλογο με το DNA στις Alfa Romeo. Το σύστημα επιδρά σε κινητήρα, φρένα, σύστημα διεύθυνσης και στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή τις συνθήκες οδήγησης: Auto, Sport και All weather. Στις εκδόσεις off road -όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής- η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία Traction, η οποία ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου Traction+ στις εκδόσεις με κίνηση εμπρός. Το Traction+ βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα μοιράζοντας περισσότερη ροπή στον έναν από τους δύο τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να συγκριθεί με ένα κλασικό σύστημα τετρακίνησης, ωστόσο ανά περίπτωση μπορεί να αποδειχθεί ικανό για κάποιες soft εξορμήσεις. Εδώ βέβαια το βασικό ρόλο έχουν τα ίδια τα ελαστικά, που στην περίπτωση της δοκιμής μας δε στάθηκαν ισάξια των εκτός δρόμου προσδοκιών μας. Ακόμη κι έτσι όμως, το Fiat 500X δεν είπε όχι σε οδήγηση στο χωματόδρομο, έστω και με προσοχή, με τις προστατευτικές ποδιές και το αυξημένο ύψος από το έδαφος να προσφέρουν έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα.


Στο εσωτερικό, η εικόνα θυμίζει πολύ το 500L, στο οποίο άλλωστε και βασίζεται. Η ποιότητα και η εργονομία είναι προσεγμένη, ενώ καλός είναι και ο εξοπλισμός συμπεριλαμβανομένου 6 αερόσακων, cruise control, ESP με Hill Holder, ηχοσύστημα UConnect με USB, Aux και χειριστήρια στο τιμόνι. Η έκδοση της δοκιμής ήταν η πλούσια Cross Plus με προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, επιλογέα δυναμικής οδήγησης, δερμάτινο τιμόνι, off road προφυλακτήρες, φυμέ κρύσταλλα,, Traction+, μπάρες οροφής, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προβολείς Bi-xenon, σύστημα πλοήγησης αλλά και σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί.

Στο δρόμο, το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είναι ευχάριστο, αν και σκληρό σε αίσθηση λόγω των μεγάλων ζαντών. Έχει καλή ποιότητα κύλισης, ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους και κυρίως έναν πρόθυμο βενζινοκινητήρα. Από πλευράς επιδόσεων, η Fiat ανακοινώνει 9,8 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και μέση κατανάλωση 6,0 lt/100km. Κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας δεν πέσαμε ποτέ κάτω από τα 8 lt/100km.
Αν αποφασίσετε να το επιλέξετε, η τετρακίνητη έκδοση είναι και αυτή με όλη την ουσία

Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα ενδιαφέρον και όμορφο αυτοκίνητο, παρά το γεγονός ότι αρκετοί στο δρόμο το πέρασαν για MINI Countryman. Είναι βεβαίως και σχετικά ακριβό, με την αρχική έκδοση βενζίνης 1.6 E-Torq να ξεκινά από τις 18.500 ευρώ (χωρίς απόσυρση) και τη δικίνητη 1.4 MultiAir από τις 21.580 ευρώ. Στην περίπτωση της πλούσια έκδοσης 1.4 MultiAir Cross Plus με αυτόματο κιβώτιο DCT, η τιμή σκαρφαλώνει στις 26.200 ευρώ, ενώ για τα τετρακίνητα χρειάζονται τουλάχιστον 26.600 ευρώ.

Αν αποφασίσετε να το επιλέξετε, η τετρακίνητη έκδοση είναι και αυτή με όλη την ουσία, εκτός κι αν απλά είστε λάτρης του “κάθομαι ψηλά”. Μας άρεσε πολύ η σχεδίαση και γενικότερα ο χαρακτήρας, η απόκριση του κινητήρα στην επιλογή “Sport” και το κόκκινο μεταλλικό χρώμα τριπλής επίστρωσης, ασχέτως αν κοστίζει επιπλέον 1.800 ευρώ.



Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (cc): 1.368
Ισχύς (hp/rpm): 140/5.000
Ροπή (Nm/rpm): 230/1.750
0-100 km/h (sec): 9,8
Τελική ταχύτητα (km/h): 190
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 6,0
Εκπομπές CO2 (g/km): 139
Βάρος (kg): 1.320
*Οι τιμές αφορούν στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Τιμή
Fiat 500X 1.4 MultiAir 140hp DCT: 22.900 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής Cross Plus: 26.200 ευρώ


Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου  |  www.trcoff.gr


ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,116,4X4,51,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,97,Αφιξεις,69,Ελλαδα,290,Κοσμος,272,Νεα Μοντελα,357,Οδηγουμε,181,Προσφορές,47,Συμβουλές,19,Abarth,47,After Market,5,Alfa Romeo,101,Alfa Romeo Giulia,10,Alfa Romeo Stelvio,2,Alpine,7,Alpine A110,1,AMG,13,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,157,Audi A7,1,Audi A8,4,Audi R8,1,Audi RS,1,Bentley,11,BMW,97,BMW i8,2,BMW M3,1,BMW M5,6,BMW X2,1,Bugatti,17,Bugatti Chiron,1,Built Your Own,49,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,83,Citroen C3 Aircross,1,Citroen C4 Cactus,1,Classic,71,Clothing,1,CNG,4,Concept,168,Corvette,16,Crash,34,Cycling,1,Dacia,8,Dacia Duster,1,Dakar,75,Design,27,diesel,64,Dodge,6,Drift,46,Driving,77,DS Automobiles,8,EV,78,Evo,10,Extreme,1,F1,35,Fast Autos,41,Ferrari,131,Fiat,95,Fiat 500,1,Fiat Fullback,1,Fiat Panda,1,Fiat Tipo,7,First Drive,63,Ford,220,Ford EcoSport,3,Ford Fiesta,2,Ford Mustang,12,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,151,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,97,Green,7,GT-R,42,GTI,17,Gymkhana,33,Historic,15,Honda,101,Honda Civic,1,Hot Hatch,134,Hybrid,40,Hyundai,59,IAA 2017,24,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,35,Jeep,32,Jeep Compass,9,Ken Block,41,Kia,41,Kia Picanto,2,Kia Stonic,2,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,96,Lamborghini Aventador,12,Lamborghini Urus,2,Lancia,9,LEGO,10,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,68,Lotus Elise,1,Lotus Evora,5,Luxury,16,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,70,McLaren Senna,1,Mercedes-Benz,85,Mini,48,Mitsubishi,29,Moto,33,Motorshows,127,Motorsport,688,MotorsportGR,133,Movies,61,Muscle Cars,17,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,1108,NextEV,4,Nismo,32,Nissan,185,Nissan 370Z,7,Nissan LEAF,10,Nissan Micra,9,Nissan Pulsar,4,Nissan Qashqai,6,Nissan X-Trail,1,Nürburgring,131,Onboard,1,OPC,23,Opel,159,Opel Corsa,1,Opel Grandland X,2,Opel Insignia,2,Opinion,92,Other,106,other racing,38,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,88,Peugeot 208,1,Photos,58,Pick Up,1,Pininfarina,1,Playstation,81,Polestar,2,Porsche,144,Porsche 911,21,Porsche Cayenne,1,POV,25,Prices,135,Racing,236,Rally,415,Range Rover,3,Renault,109,Renault Captur,1,Renault Kadjar,1,Renault Megane,3,Renault Twingo,1,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,64,RUF,1,Saab,4,Safety,54,Seat,107,Seat Arona,2,Seat Leon,14,Skoda,88,Skoda Citigo,1,Skoda Karoq,1,Slider,71,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,21,STi,26,Subaru,76,Supercar,459,SUV,210,Suzuki,19,Suzuki Ignis,1,Suzuki Swift,5,Technology,142,Techrules,3,Tesla Motors,4,Top,410,Toyota,134,Travel,24,TRC OFF,5,Tribute,89,Triumph,1,Tuning,92,Turbo,67,TV Series,29,TVR,3,TVR Griffith,1,Video,422,Vlog,28,Volvo,67,Volvo XC40,1,VW,190,VW Golf,3,VW Polo,4,VW Scirocco,24,VW T-Roc,1,wrc,144,Yamaha,1,Yokohama,5,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Driven: Fiat 500X 1.4 MultiAir DCT
Driven: Fiat 500X 1.4 MultiAir DCT
https://2.bp.blogspot.com/-RcNb4dM-PlI/VmX_attiFaI/AAAAAAAAgX8/WIRoWUPtEF8/s640/fiat-500x-01.jpg
https://2.bp.blogspot.com/-RcNb4dM-PlI/VmX_attiFaI/AAAAAAAAgX8/WIRoWUPtEF8/s72-c/fiat-500x-01.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2015/12/driven-fiat-500x.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2015/12/driven-fiat-500x.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy