Driven: SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI 4Drive

Οδηγούμε το SEAT Leon X-Perience, το ευρύχωρο, υπερυψωμένο και τετρακίνητο station wagon που μας πηγαίνει σχεδόν παντού…

Ένα αυτοκίνητο που τα κάνει όλα! Αυτό είναι το SEAT Leon X-Perience, το ευρύχωρο υπερυψωμένο και τετρακίνητο station wagon που μας πηγαίνει παντού με φουλ εξοπλισμό και όλη την οικογένεια. Το οδηγούμε και ζοριζόμαστε να βρούμε τα αρνητικά του…

Το οικογενειακό crossover της SEAT είναι και το μοναδικό τετρακίνητο της γκάμας αυτή τη στιγμή.

Βασισμένο στο οικογενειακό Leon ST, το X-Perience αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής μιας νέας οικογένειας στη γκάμα της SEAT. Είναι το μοναδικό τετρακίνητο crossover στη γκάμα των Ισπανών και μέχρι την έλευση του νέου Ateca καλύπτει το κενό για τις όποιες εκτός δρόμου αναζητήσεις. Είναι στην ουσία ένα μοντέλο που θα καλύψει ένα εύρος αναγκών, από τον οικογενειάρχη μέχρι τον δραστήριο sportsman, ακολουθώντας πάντα τη φιλοσοφία ενός ποιοτικού, άνετου και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης μέσου μετακίνησης.

Χωρίς σημαντικές αισθητικές διαφοροποιήσεις από το πιο συμβατικό Leon ST, το Leon X-Perience είναι πιο υπερυψωμένο, έχει ματ προφυλακτήρες και αλουμινένιες ποδιές, μαζί με ματ προεκτάσεις στα φτερά. Στοιχεία που προσδίδουν αμέσως τον all-around χαρακτήρα του και βεβαίως τις όποιες εκτός δρόμου ικανότητες. Και λέμε “όποιες” γιατί το X-Perience ακόμη και στην τετρακίνητη εκδοχή 4Drive, φοράει 100% ασφάλτινα ελαστικά και έχει περιορισμένες ικανότητες σε απαιτητικά τερέν όπως π.χ. άμμο ή λάσπη. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το ζητούμενο στο Leon X-Perience. Δεν είναι αυτό που λέμε “τζιπ” και δεν είναι το αυτοκίνητο για να ανεβούμε στα κατσάβραχα. Είναι όμως το οικογενειακό αυτοκίνητο που θα μας πάει σε εκείνη την ελαφρώς απρόσιτη παραλία ή στο βουνό για ένα απολαυστικό πικ-νικ, στο χιονοδρομικό κέντρο με απόλυτη άνεση και σιγουριά αλλά θα μεταφέρει εμάς και την οικογένεια μας με κορυφαία ενεργητική ασφάλεια ανεξαρτήτως καιρού και συνθηκών οδοστρώματος.

Εκτός δρόμου ναι, θα πάει το SEAT Leon X-Perience.

Σημείο κλειδί για όλα τα παραπάνω αποτελεί η τετρακίνηση 4Drive. Ένα σύστημα πολύδισκου συμπλέκτη Haldex που παρέχει όταν και για όσο χρειαστεί ροπή στον πίσω άξονα, σε ποσοστό έως και 50%. Συνεπώς και το αυτοκίνητο παραμένει μπορσθιοκίνητο σε φυσιολογικές συνθήκες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα διαθέτει και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, μαζί με ένα βελτιωμένο σύστημα ευστάθειας για χρήση και εκτός δρόμου.

Το SEAT Leon X-Perience μπορεί να αποκτηθεί με δύο διαφορετικούς κινητήρες, έναν βενζίνης 1.8 TSI και έναν πετρελαίου 1.6 TDI. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα σημερινά δεδομένα παρουσιάζει ο 1.6 TDI τον οποίο και οδηγήσαμε σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive (διατίθεται και ως δικίνητο 2Drive). Το πετρελαιοκίνητο σύνολο ισχύος 110 ίππων και 250Nm ροπής ξεχωρίζει για τη γραμμικότητα του αλλά και την απόκριση από χαμηλά, αφού η ροπή διατίθεται μεταξύ 1.500 και 3.000 σ.α.λ. Είναι αθόρυβο και οι όποιοι κραδασμοί λόγω diesel φιλτράρονται καλά, απουσιάζοντας από την καμπίνα.

Η SEAT ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης τα 4,8 lt/100 km με εκπομπές CO2 στα 124 g/km, ωστόσο κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας καταφέραμε να δούμε περίπου 5,8-6,0 lt/100km. Καθόλου άσχημα για τετρακίνητο station wagon! Όσο για τις επιδόσεις, ο 1.6 TDI μπορεί να μην προσφέρει όσα ο 1.8 TSI των 180 ίππων, ωστόσο το πετρελαιοκίνητο X-Perience κάνει το 0-100 km/h σε 11,6 δευτερόλεπτα και φτάνει την τελική των 187 km/h.

Η εικόνα στην καμπίνα δε διαφοροποιείται σημαντικά από τα υπόλοιπα SEAT Leon.

Στο εσωτερικό, σχεδιαστικά δεν αλλάζει τίποτα από το Leon που ήδη γνωρίζουμε και αγαπάμε. Η προσεγμένη ποιότητα και η εξαιρετική εργονομία είναι αυτά που ξεχωρίζουν με την πρώτη επαφή, ενώ η συνολική αίσθηση παρουσιάζει μια διακριτική σπορτίφ νότα. Τόσο λόγω του όμορφου τριάκτινου τιμονιού όσο και της κεντρικής κονσόλας που έχει μια κλίση προς την πλευρά του οδηγού. Βεβαίως αυτό που κάνει το Leon X-Perience να ξεχωρίζει είναι οι διαθέσιμοι χώροι αλλά και οι μικρής έκτασης πινελιές στο φινίρισμα, τα υφάσματα και τις πορτοκαλί ραφές που συμβαδίζουν με την ιδιαιτερότητα της έκδοσης. Ο χώρος αποσκευών στο X-Perience -με όλους τους επιβάτες στις θέσεις τους- ανέρχεται στα 587 λίτρα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί στα 1.480 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά στο Leon X-Perience, με πορτ μπαγκάζ από 587 έως 1.480 λίτρα.

Ένα τετρακίνητο για το δρόμο! Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το SEAT Leon X-Perience όσο και αν το εκτός δρόμου παρουσιαστικό του θέλει να μας πείσει για κάτι διαφορετικό. Αυτό αντιλαμβάνεται και ο οδηγός από τα πρώτα κιόλας μέτρα, αφού η ποιότητα κύλισης, η αίσθηση του τιμονιού και η απόκριση στις εντολές αρμόζουν σε ένα ποιοτικό μικρομεσαίο με σπορτίφ καταβολές. Ναι, το X-Perience είναι το ίδιο σπορτίφ σε αίσθηση με ένα οποιοδήποτε Leon, παρά το γεγονός ότι θα εμφανίσει ελαφρώς αυξημένες κλίσεις στις στροφές. Εδώ το ρόλο του παίζει τόσο το μακρύ αμάξωμα όσο κυρίως η ψηλότερη ανάρτηση και τα επιπλέον 120kg σε σύγκριση με ένα απλό Leon ST.

Βεβαίως, σημαντικότατο πλεονέκτημα αποτελεί η ύπαρξη της τετρακίνησης, κυρίως στους ολισθηρούς ελληνικούς δρόμους όπου το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο ακόμη και υπό έντονη πίεση. Μάλιστα αν ο οδηγός το επιθυμήσει, μπορεί να κινηθεί και σε οριακούς ρυθμούς χωρίς να ιδρώσει, πλασάροντας το αυτοκίνητο ακόμη και με τα τέσσερα σε μια στροφή. Πολύ πιθανόν στην περίπτωση του 1.6 TDI να ξεμείνει από ισχύ στην προσπάθεια, αλλά το καλό στήσιμο και η αίσθηση σιγουριάς που παρέχει μας έβαλε στον πειρασμό…

Εκτός δρόμου, ναι πήγαμε. Σε soft καταστάσεις όπως σχετικά βατοί χωματόδρομοι, όπου το σύστημα τετρακίνησης δούλεψε γρήγορα και αποτελεσματικά. Σε συνεργασία με το ESP τα σπιναρίσματα περιορίζονται στο ελάχιστο, ενώ δίνεται και η επιλογή μερικής απενεργοποίησης. Όσοι ζητούν το κάτι παραπάνω, το κατά 15mm αυξημένο ύψος της ανάρτησης και οι ζάντες 17 ιντσών από τη βασική έκδοση δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για… κατσάβραχα, αλλά ακόμη κι έτσι οι αλουμινένιες ποδιές εμπρός και πίσω θα προστατέψουν σε τυχόν λάθος υπολογισμούς.

Εντός δρόμου το SEAT Leon X-Perience εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια.

Οι περισσότεροι ωστόσο που θα κοιτάξουν ένα υπερυψωμένο station wagon δε θα το κάνουν για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του, αλλά για την ασφάλεια παντός καιρού και οδοστρώματος που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο όπως το SEAT Leon X-Perience. Και φυσικά ταυτόχρονα παρέχει ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού αλλά και τη διαφορετικότητα και δυναμικότητα ενός crossover.

Μειονεκτήματα; Εδώ είναι τα δύσκολα, καθώς αν σε κάποιον αρέσει το συνολικό παρουσιαστικό και ύφος του διαφορετικού αυτού SEAT Leon, τότε δεν έχει τίποτε να φοβηθεί. Εκτός από δύο παράγοντες που έχουν να κάνουν με την αγορά αλλά και την πώληση. Ως “ειδικό” μοντέλο που είναι θα πρέπει κάποιος να κάνει συνειδητά την κίνηση του, καθώς είναι αυτό που λέμε αυτοκίνητο-γάμος. Δεν είμαστε μαθημένοι ως λαός στα station wagon αμαξώματα και ένα τέτοιο αυτοκίνητο δύσκολα θα ξαναπουληθεί ως μεταχειρισμένο. Βέβαια το ίδιο δύσκολα και θα αγοραστεί, καθώς το σημαντικότερο μειονέκτημα του κατά τη γνώμη μας είναι αυτό της τιμής. Αν και θεωρείται ως ένα από τα πιο προσιτά τετρακίνητα crossover στην αγορά, τα 25.550 ευρώ για την έκδοση 1.6 TDI, παραμένουν υψηλά νούμερα για τον μέσο Έλληνα οικογενειάρχη.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς (hp/rpm): 110/4.000
Ροπή (Nm/rpm): 250/1.500
0-100 km/h: 11,6 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 124 g/km
Βάρος: 1.472 kg


Τιμή*
SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI 2Drive: 23.550 ευρώ
SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI 4Drive: 25.550 ευρώ
*Σύμφωνα με τιμοκατάλογο Απριλίου 2016. Δεν περιλαμβάνεται απόσυρση.

Η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι σε υψηλά επίπεδα γι αυτό το ξεχωριστό Leon.

Το station wagon αμάξωμα απέκτησε ματ προφυλακτήρες και αλουμινένιες ποδιές.

Ματ προεκτάσεις φτερών, off-road προφυλακτήρες αλλά 100% ασφάλτινα ελαστικα.

Η τετρακίνηση τύπου Haldex εξασφαλίζει πρόσφυση και ασφάλεια εντός και εκτός δρόμου.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,116,4X4,51,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,97,Αφιξεις,67,Ελλαδα,283,Κοσμος,263,Νεα Μοντελα,351,Οδηγουμε,180,Προσφορές,45,Συμβουλές,18,Abarth,47,After Market,5,Alfa Romeo,99,Alfa Romeo Giulia,10,Alfa Romeo Stelvio,2,Alpine,7,Alpine A110,1,AMG,13,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,156,Audi A7,1,Audi A8,4,Audi R8,1,Audi RS,1,Bentley,10,BMW,96,BMW i8,2,BMW M5,6,BMW X2,1,Bugatti,17,Bugatti Chiron,1,Built Your Own,48,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,82,Citroen C4 Cactus,1,Classic,70,Clothing,1,CNG,4,Concept,167,Corvette,16,Crash,34,Cycling,1,Dacia,8,Dacia Duster,1,Dakar,74,Design,26,diesel,64,Dodge,6,Drift,46,Driving,77,DS Automobiles,8,EV,76,Evo,10,Extreme,1,F1,33,Fast Autos,41,Ferrari,130,Fiat,95,Fiat 500,1,Fiat Fullback,1,Fiat Panda,1,Fiat Tipo,7,First Drive,62,Ford,218,Ford EcoSport,3,Ford Fiesta,1,Ford Mustang,12,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,151,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,97,Green,7,GT-R,41,GTI,17,Gymkhana,33,Historic,15,Honda,101,Honda Civic,1,Hot Hatch,133,Hybrid,40,Hyundai,59,IAA 2017,24,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,34,Jeep,32,Jeep Compass,9,Ken Block,41,Kia,41,Kia Picanto,2,Kia Stonic,2,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,94,Lamborghini Aventador,12,Lancia,9,LEGO,10,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,68,Lotus Elise,1,Lotus Evora,5,Luxury,15,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,69,Mercedes-Benz,85,Mini,47,Mitsubishi,29,Moto,33,Motorshows,127,Motorsport,672,MotorsportGR,124,Movies,61,Muscle Cars,17,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,1086,NextEV,4,Nismo,31,Nissan,182,Nissan 370Z,7,Nissan LEAF,9,Nissan Micra,9,Nissan Pulsar,4,Nissan Qashqai,6,Nissan X-Trail,1,Nürburgring,131,Onboard,1,OPC,23,Opel,158,Opel Corsa,1,Opel Grandland X,2,Opel Insignia,2,Opinion,91,Other,105,other racing,35,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,87,Peugeot 208,1,Photos,58,Pick Up,1,Pininfarina,1,Playstation,81,Polestar,1,Porsche,143,Porsche 911,20,Porsche Cayenne,1,POV,25,Prices,134,Racing,233,Rally,409,Range Rover,3,Renault,106,Renault Captur,1,Renault Kadjar,1,Renault Megane,2,Renault Twingo,1,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,64,RUF,1,Saab,4,Safety,54,Seat,106,Seat Arona,1,Seat Leon,14,Skoda,88,Skoda Citigo,1,Skoda Karoq,1,Slider,71,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,21,STi,26,Subaru,76,Supercar,455,SUV,207,Suzuki,19,Suzuki Ignis,1,Suzuki Swift,5,Technology,138,Techrules,3,Tesla Motors,4,Top,401,Toyota,133,Travel,23,TRC OFF,5,Tribute,89,Triumph,1,Tuning,92,Turbo,67,TV Series,29,TVR,3,TVR Griffith,1,Video,422,Vlog,28,Volvo,66,Volvo XC40,1,VW,187,VW Golf,3,VW Polo,2,VW Scirocco,24,VW T-Roc,1,wrc,143,Yamaha,1,Yokohama,5,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Driven: SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI 4Drive
Driven: SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI 4Drive
Οδηγούμε το SEAT Leon X-Perience, το ευρύχωρο, υπερυψωμένο και τετρακίνητο station wagon που μας πηγαίνει σχεδόν παντού…
https://3.bp.blogspot.com/-JRN3OxstZPw/V0TAb7efF-I/AAAAAAAAjT4/aIDlV0kUXaIkisKC114DK3cW1f4fdEc7gCLcB/s640/seat-leon-xperience-trcoff-03.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-JRN3OxstZPw/V0TAb7efF-I/AAAAAAAAjT4/aIDlV0kUXaIkisKC114DK3cW1f4fdEc7gCLcB/s72-c/seat-leon-xperience-trcoff-03.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2016/05/seat-leon-x-perience.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2016/05/seat-leon-x-perience.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy