Οι τεχνολογίες του ΚΙΤΤ σήμερα

Εξετάζουμε τις εξωπραγματικές -για την τότε εποχή- τεχνολογίες του θρυλικού KITT και τις συγκρίνουμε με τα σημερινά αυτοκίνητα...


Όλοι μας (οι άνω των 30 ετών τουλάχιστον) θυμόμαστε την τηλεοπτική σειρά Knight Rider, και τον απίστευτο για τα δεδομένα της εποχής KITT. Σε αυτό το flash-back αφιέρωμα εξετάζουμε τις εξωπραγματικές -για την τότε εποχή- τεχνολογίες του KITT και τις συγκρίνουμε με τα σημερινά αυτοκίνητα.

Είχαν τελικά δημιουργική φαντασία πίσω στο 1982, όταν και λανσαρίστηκε η τηλεοπτική σειρά Knight Rider; Πόσα από τα απίστευτα κατορθώματα της μαύρης Trans-Am μεταφέρθηκαν στην καθημερινότητα μας; Διαβάστε παρακάτω και διαπιστώστε ότι σχεδόν όλοι μας έχουμε πλέον τον δικό μας KITT.
[next]

Μιλάει



Ναι, είναι γεγονός ότι ο KITT μιλάει και έχει δική του νοημοσύνη. Το ίδιο και τα σημερινά αυτοκίνητα, τα οποία μπορούν και μας μιλούν μέσω του συστήματος πλοήγησης αλλά και των πολυμέσων (διαβάζουν SMS κ.λ.π.). Νοημοσύνη μπορεί να μην έχουν έτσι όπως την αντιλαμβανόμαστε (ζήλια, χιούμορ κ.λ.π.), ωστόσο μπορούν να μπαίνουν στο internet και να παρέχουν άμεση πληροφορία για τα πάντα στον κόσμο.
[next]

Βλέπει



Ο KITT μπορούσε να δει χάρη στο εμπρός scanner του, γνωστό και ως Anamorphic Equalizer. Μια λωρίδα κινούμενου κόκκινου φωτός που λειτουργούσε ως ηλεκτρονικά μάτια με ακτίνες Χ και υπέρυθρες. Σήμερα τα αυτοκίνητα μπορούν να βλέπουν και να ξεχωρίζουν τα αυτοκίνητα γύρω τους, τα οδικά σήματα κυκλοφορίας αλλά και τις λωρίδες κυκλοφορίας σε έναν αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα βλέπουν και στο σκοτάδι με τη χρήση υπέρυθρης τεχνολογίας, προειδοποιώντας για εμπόδια πέρα από τη δέσμη των προβολέων.


[next]

Έχει microscanners



Μια σειρά από microscanners χαρίζουν στον KITT τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται ήχους και αντικείμενα τριγύρω του. Σήμερα τα αυτοκίνητα έχουν αισθητήρες εμπρός, πίσω και στο πλάι και μπορούν να προσφέρουν ψηφιακή απεικόνιση σε 360 μοίρες, κυρίως για ευκολία στο παρκάρισμα.

[next]

Έχει τηλεοράσεις, ψηφιακά όργανα και πολλά κουμπιά



Ναι, ο KITT έχει δυο οθόνες CRT στο εσωτερικό του, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων και πολύχρωμα κουμπάκια. Σήμερα τα αυτοκίνητα έχουν TFT οθόνες, μεγαλύτερες από αυτές του KITT και μάλιστα αφής. Παρέχουν πρόσβαση σε πολλαπλές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του ηχοσυστήματος, πολυμέσων αλλά και σε κάμερα για παρκάρισμα. Όσο για τα όργανα, αν και πολλοί παραμένουν παραδοσιακοί με κλασικές βελόνες και αναλογικές ενδείξεις, υπάρχουν αυτοκίνητα που θα ζήλευε ο KITT, όπως για παράδειγμα το full digital display της Audi που αλλάζει όψη ανάλογα με το τι θέλει να κάνει ο οδηγός.


[next]

Κάνει το 0-100 σε σχεδόν 2’’



Ο κινητήρας της Knight Industries χρησιμοποιεί turbojet με afterburners και κιβώτιο 8 σχέσεων ελεγχόμενο από υπολογιστή. Κάνει το 0–60 mph (0-96 km/h) σε 2 δευτερόλεπτα και διανύει το 400άρι σε 4,286 δευτερόλεπτα! Χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικά “hyper-vacuum” φρένα που τον σταματούν από τα 112 km/h σε 4,26 μέτρα. Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πιο αργά προφανώς. Ωστόσο, τα γνωστά hypercars μπορούν να κάνουν το 0-60 mph σε ανάλογους χρόνους, ενώ χρησιμοποιούν carbon-ceramic φρένα και ενεργές αεροτομές. Όσο για τα κιβώτια ταχυτήτων, τα σημερινά 8άρια αυτόματα είναι πολύ πιο εξελιγμένα και ταχύτερα από αυτό του KITT.

[next]

Έχει turbo boost



Το φημισμένο μπουτόν του KITT παρείχε επιπλέον ώθηση και ενίοτε άλματα! Χρησιμοποιεί ένα ζευγάρι από rocket boosters πίσω από τους εμπρός τροχούς που ανασηκώνουν το εμπρός μέρος προκειμένου να πηδήξει πιθανά εμπόδια. Σήμερα “turbo boost” θα βρει κανείς ακόμη και σε ένα 1000άρι πόλης, όχι με τη μορφή ρουκέτας αλλά ως μέρος της γενικότερης μόδας του downsizing. Μπορεί τα σημερινά turbo να μην προσφέρουν άλματα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιταχύνσεις.

[next]

Οδηγείται μόνος του



Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη του, ο KITT έχει τη δυνατότητα να οδηγηθεί μόνος του. Σήμερα, η τεχνολογία αυτή δεν υπάρχει στην καθημερινότητα μας, ωστόσο τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης είναι το επόμενο σκαλοπάτι που θα ανέβει η αυτοκίνηση. Για την ώρα θα αρκεστούμε σε συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης και τεχνολογίες όπως τα Adaptive Cruise Control, Lane Assist με επέμβαση στο τιμόνι, City Safety με αυτόματο φρενάρισμα κ.λ.π.

[next]

Είναι άφθαρτος



Το αμάξωμα και τα ελαστικά του KITT έχουν τεχνολογία “Molecular Bonded Shell” που τον προστατεύει από σχεδόν κάθε μορφή ζημίας ή φθοράς (κυρίως πυροβολισμούς και εκρήξεις). Αντίστοιχη τεχνολογία σήμερα είναι διαθέσιμη στα γνωστά τεθωρακισμένα οχήματα των VIP, ενώ ήδη η Nissan εξελίσσει την πρώτη αυτοεπισκευαζόμενη βαφή αμαξώματος.

[next]

Μπορεί να είναι αθόρυβος

Πρόκειται για το Silent Mode του KITT, το οποίο του επιτρέπει να κινείται χωρίς κανέναν ήχο από τον κινητήρα του. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στα σημερινά υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία δεν παράγουν κανέναν ήχο όταν κινούνται.


[next]

Έχει τηλέφωνο



Ακούγεται αυτονόητο για τα σημερινά δεδομένα, ωστόσο το 1982 το τηλέφωνο στο αυτοκίνητο ήταν κάτι πολύ “ουάου”. Ο Micheal Knight μπορούσε να μιλά hands free αλλά και με videoκλήση. Σήμερα τα κινητά τηλέφωνα συνδέονται σε όλα τα αυτοκίνητα και παρέχουν ακριβώς τα παραπάνω και πολλά περισσότερα.

[next]

Έχει παράθυρα με μεταβλητή φωτεινότητα



Τα κρύσταλλα στον KITT μπορούν να γίνουν φυμέ και να κόψουν κάθε αδιάκριτο βλέμμα στο εσωτερικό του. Σήμερα ανάλογη τεχνολογία προσφέρει η Mercedes-Benz με τη Magic Sky Control οροφή μεταβλητής φωτεινότητας.

[next]
Εκτός από τα παραπάνω υπάρχουν και πολλά άλλα στοιχεία στον ΚΙΤΤ που απλά παραμένουν άχρηστα στη σημερινή αυτοκίνηση, εκτός κι αν είσαι κατάσκοπος ή κάτι τέτοιο. Στοιχεία όπως εκτινασσόμενα καθίσματα, εκτοξευτήρες λαδιού/καπνού, φλογοβόλο, δακρυγόνο, δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου σε άλλα οχήματα (κάτι που σήμερα συμβαίνει αν είσαι hacker), ανιχνευτή βομβών, αναλυτή φωνής και φυσικά τη δυνατότητα επικοινωνίας από το ρολόι σου (τουλάχιστον όχι ακόμα για το τελευταίο). Σε κάθε περίπτωση όμως μπορούμε να δούμε ότι η τεχνολογία μας έδωσε τα ίδια και πολλά περισσότερα από τον KITT του 1982. Τι να έρχεται άραγε στα επόμενα 30+ χρόνια..;



ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,116,4X4,49,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,96,Αφιξεις,53,Ελλαδα,253,Κοσμος,245,Νεα Μοντελα,335,Οδηγουμε,169,Προσφορές,37,Συμβουλές,16,Abarth,46,After Market,5,Alfa Romeo,94,Alfa Romeo Giulia,10,Alpine,6,AMG,13,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,151,Audi A8,4,Audi R8,1,Audi RS,1,Bentley,9,BMW,91,BMW i8,1,BMW M5,5,Bugatti,16,Built Your Own,48,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,78,Classic,66,Clothing,1,CNG,3,Concept,164,Corvette,16,Crash,33,Cycling,1,Dacia,7,Dakar,74,Design,26,diesel,64,Dodge,6,Drift,45,Driving,77,DS Automobiles,7,EV,68,Evo,10,Extreme,1,F1,32,Fast Autos,41,Ferrari,128,Fiat,91,Fiat Tipo,7,First Drive,60,Ford,212,Ford EcoSport,3,Ford Mustang,12,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,149,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,95,Green,6,GT-R,39,GTI,17,Gymkhana,32,Historic,15,Honda,100,Hot Hatch,130,Hybrid,40,Hyundai,58,IAA 2017,24,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,33,Jeep,29,Jeep Compass,7,Ken Block,40,Kia,39,Kia Picanto,2,Kia Stonic,1,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,94,Lamborghini Aventador,12,Lancia,9,LEGO,10,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,67,Lotus Evora,5,Luxury,15,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,68,Mercedes-Benz,82,Mini,45,Mitsubishi,29,Moto,31,Motorshows,111,Motorsport,635,MotorsportGR,101,Movies,61,Muscle Cars,17,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,1010,NextEV,4,Nismo,28,Nissan,168,Nissan 370Z,7,Nissan LEAF,6,Nissan Micra,9,Nissan Pulsar,4,Nürburgring,128,Onboard,1,OPC,23,Opel,155,Opel Grandland X,1,Opel Insignia,1,Opinion,89,Other,105,other racing,29,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,83,Photos,57,Pininfarina,1,Playstation,78,Porsche,140,Porsche 911,17,Porsche Cayenne,1,POV,25,Prices,127,Racing,229,Rally,389,Range Rover,3,Renault,102,Renault Megane,1,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,64,RUF,1,Saab,4,Safety,49,Seat,102,Seat Leon,12,Skoda,81,Slider,71,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,20,STi,26,Subaru,75,Supercar,441,SUV,195,Suzuki,18,Suzuki Swift,5,Technology,125,Techrules,3,Tesla Motors,2,Top,370,Toyota,132,Travel,23,TRC OFF,6,Tribute,87,Triumph,1,Tuning,91,Turbo,67,TV Series,29,TVR,3,TVR Griffith,1,Video,411,Volvo,64,VW,177,VW Scirocco,23,VW T-Roc,1,wrc,140,Yamaha,1,Yokohama,5,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Οι τεχνολογίες του ΚΙΤΤ σήμερα
Οι τεχνολογίες του ΚΙΤΤ σήμερα
Εξετάζουμε τις εξωπραγματικές -για την τότε εποχή- τεχνολογίες του θρυλικού KITT και τις συγκρίνουμε με τα σημερινά αυτοκίνητα...
https://4.bp.blogspot.com/-OJPHQ30MyQ0/VoFUnYzqSmI/AAAAAAAAgpk/UTYf-5nnM8s/s640/landscape-1432311981-lot-8-a.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-OJPHQ30MyQ0/VoFUnYzqSmI/AAAAAAAAgpk/UTYf-5nnM8s/s72-c/landscape-1432311981-lot-8-a.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2017/04/kitt.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2017/04/kitt.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy