Μόνοι μας σκοτωνόμαστε!

1 στα 3 θανατηφόρα δυστυχήματα γίνεται με ένα και μόνο εμπλεκόμενο όχημα...


Το 1/3 των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης προέρχεται από συγκρούσεις με ένα μόνο όχημα, όπου ο οδηγός/αναβάτης και οι επιβάτες σκοτώνονται χωρίς να εμπλέκονται άλλοι χρήστες του δρόμου.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση (PIN Flash Report 32) του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC), περίπου 7.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2015 σε τροχαία ατυχήματα με ένα εμπλεκόμενο όχημα (αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα) στην Ευρώπη, ενώ αντίστοιχα περίπου 100.000 παρόμοιοι θάνατοι έχουν συμβεί τα τελευταία 10 χρόνια. Πάνω από το 60% των θανάτων σε τροχαία συμβάντα ενός μόνου εμπλεκόμενου οχήματος συμβαίνουν σε υπεραστικούς δρόμους. Σύμφωνα με την έκθεση, η διασφάλιση ότι ο σχεδιασμός του δρόμου και τα όρια ταχύτητας είναι κατάλληλα για τη λειτουργία του δρόμου, είναι δύο μέτρα που βοηθούν στη μείωση των νεκρών από τέτοιου είδους συμβάντα.

Η Ολλανδία, η οποία παρουσιάζει ποσοστά κάτω του μέσου όρου σε συγκρούσεις ενός εμπλεκόμενου οχήματος, έχει δεσμευτεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια στο εθνικό της οδικό δίκτυο, απομακρύνοντας εμπόδια που βρίσκονται κοντά στο οδόστρωμα και αναβαθμίζοντας τους δρόμους με δύο αστέρια σε δρόμους τριών αστεριών, σύμφωνα και με το Διεθνές Σύστημα Αξιολόγησης Υποδομών EuroRAP. Η Δανία εφαρμόζει επίσης υψηλά τεχνικά πρότυπα για τους υπεραστικούς δρόμους. Επιπρόσθετα, επιβάλλει χαμηλότερο όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους 80 km/h σε σύγκριση με τα 90 και 100 km/h που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι νέοι σε ηλικία οδηγοί και αναβάτες μοτοσικλετών διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρα σύγκρουση με εμπλοκή ενός και μόνο οχήματος.

Μια λεπτομερής έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2011 στην Ολλανδία, κατέδειξε ότι ο συντελεστής με τον καθοριστικότερο ρόλο στον ανθρώπινο παράγοντα στις συγκρούσεις με ένα εμπλεκόμενο όχημα είναι η απόσπαση της προσοχής (31%), ενώ σε μικρότερο ποσοστό συμβάλλουν η υπερβολική ταχύτητα (27%), η κατανάλωση αλκοόλ (19%) και η κούραση (17%).

Η εικόνα στην Ελλάδα

Στη χώρα μας καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας από τέτοιου είδους δυστυχήματα ανάμεσα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα έχουμε 34 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων κάθε χρόνο ή το 42% του συνόλου των θανάτων σε τροχαίο συμβάν. Το 35% των θανάτων αφορά αναβάτες μηχανών. Από αυτούς, 72 οδηγοί/αναβάτες ηλικίας 18-24 ετών εμπλέκονται σε θανάσιμα συμβάντα με μόνο ένα όχημα ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων αυτής της ηλικιακής ομάδας. Ο αριθμός αυτός είναι ο μεγαλύτερος στην Ε.Ε.

Ο ρυθμός μείωσης των τροχαίων συμβάντων όπου εμπλέκεται ένα μόνο όχημα υπήρξε στη χώρα μας πιο βραδύς συγκριτικά με τον αντίστοιχο για συγκρούσεις όπου εμπλέκονται περισσότερα από ένα οχήματα. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλες χώρες όπως η Κύπρος, η Δανία, η Σλοβενία κ.ά.

Η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» κα Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της νέας έκθεσης του ETSC, εξέφρασε την ανησυχία της για τα στοιχεία που αφορούν στη χώρα μας. Δήλωσε πως παράλληλα με την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων των αυτοκινητόδρομων -που αποτελούν βασικό παράγοντα για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας- θα πρέπει να ενισχυθούν η εκπαίδευση, η ενημέρωση και οι συστηματικοί εντατικοί τροχονομικοί έλεγχοι για την ουσιαστική ενίσχυση της ασφάλειας των χρηστών του οδικού δικτύου.

Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) καταλήγει σε προτάσεις προς τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Πιο συγκεκριμένα, η Ε.Ε. καλείται να αναθεωρήσει τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας των νέων οχημάτων, ώστε να καταστούν υποχρεωτικά για όλα τα νέα οχήματα η «έξυπνη» βοήθεια ταχύτητας, η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης και οι προηγμένες σημάνσεις χρήσεις της ζώνης ασφαλείας.

Οι εθνικές κυβερνήσεις καλούνται:
  • Να εξαφανίσουν όλα τα μετακινούμενα εμπόδια από τα άκρα του δρόμου ή να τοποθετήσουν στηθαία ασφαλείας σε όλες τις υπεραστικές οδούς και τους αυτοκινητόδρομους.
  • Να διενεργήσουν ενδελεχείς αναλύσεις τροχαίων συμβάντων σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα συμβάντων, ώστε να προσδιορίσουν πιθανά μέτρα βελτίωσης της υποδομής.
  • Να εντάξουν στη νομοθεσία τη σταδιακή λήψη πιστοποιητικού οδηγικής ικανότητας (δίπλωμα οδήγησης σε στάδια/φάσεις) ώστε να αντιμετωπίσουν τον υψηλό κίνδυνο που σχετίζεται με τους νέους οδηγούς.
  • Να βελτιώσουν την τροχονομική αστυνόμευση των ορίων ταχύτητας στους υπεραστικούς δρόμους, της χρήσης της ζώνης ασφαλείας και του κράνους, της κατανάλωσης αλκοόλ και της απόσπασης προσοχής των οδηγών.
  • Να τοποθετήσουν στηθαία ασφαλείας φιλικά προς τους δικυκλιστές στις ευαίσθητες περιοχές συγκρούσεων δικυκλιστών.
[photo: Α. Τεμπερίδης]

ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,115,4X4,46,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,96,Αφιξεις,52,Ελλαδα,233,Κοσμος,238,Νεα Μοντελα,309,Οδηγουμε,168,Προσφορές,33,Συμβουλές,16,Abarth,45,After Market,5,Alfa Romeo,91,Alpine,6,AMG,12,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,146,Bentley,9,BMW,86,Bugatti,16,Built Your Own,48,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,77,Classic,64,Clothing,1,CNG,3,Concept,159,Corvette,16,Crash,32,Cycling,1,Dacia,7,Dakar,74,Design,23,diesel,64,Dodge,6,Drift,44,Driving,77,DS Automobiles,6,EV,61,Evo,9,Extreme,1,F1,31,Fast Autos,41,Ferrari,126,Fiat,88,First Drive,60,Ford,207,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt 2017,3,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,147,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,95,Green,5,GT-R,39,GTI,17,Gymkhana,31,Historic,15,Honda,100,Hot Hatch,123,Hybrid,38,Hyundai,58,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,32,Jeep,25,Ken Block,39,Kia,34,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,92,Lancia,9,LEGO,9,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,66,Luxury,14,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,67,Mercedes-Benz,80,Mini,45,Mitsubishi,28,Moto,31,Motorshows,108,Motorsport,611,MotorsportGR,82,Movies,61,Muscle Cars,13,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,949,NextEV,4,Nismo,28,Nissan,161,Nürburgring,128,Onboard,1,OPC,23,Opel,150,Opinion,88,Other,104,other racing,22,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,81,Photos,57,Pininfarina,1,Playstation,78,Porsche,138,POV,24,Prices,127,Racing,226,Rally,378,Range Rover,3,Renault,99,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,63,RUF,1,Saab,4,Safety,47,Seat,98,Skoda,79,Slider,74,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,20,STi,26,Subaru,75,Supercar,427,SUV,187,Suzuki,16,Technology,119,Techrules,3,Tesla Motors,2,Top,380,Toyota,130,Travel,23,TRC OFF,7,Tribute,85,Triumph,1,Tuning,88,Turbo,68,TV Series,29,TVR,1,Video,407,Volvo,64,VW,173,wrc,139,Yamaha,1,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Μόνοι μας σκοτωνόμαστε!
Μόνοι μας σκοτωνόμαστε!
1 στα 3 θανατηφόρα δυστυχήματα γίνεται με ένα και μόνο εμπλεκόμενο όχημα...
https://3.bp.blogspot.com/-xf2uYAEgYec/WQJb1JljOhI/AAAAAAAApP8/q-aHK-guSj8o4GDE9usq1WnV6Ry6jPXsgCLcB/s640/RX-7-crash1.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-xf2uYAEgYec/WQJb1JljOhI/AAAAAAAApP8/q-aHK-guSj8o4GDE9usq1WnV6Ry6jPXsgCLcB/s72-c/RX-7-crash1.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2017/04/monoi-mas-skotonomaste.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2017/04/monoi-mas-skotonomaste.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy