Γιατί το Fiat Tipo hatcback είναι καλύτερο από το sedan;

Μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης με το Fiat Tipo sedan οδηγώ το Tipo hatchback και δεν πιστεύω αυτά που βλέπω. Γιατί;


Η απάντηση είναι απλή και πολύπλοκη ταυτόχρονα. Είναι δύο διαφορετικά αυτοκίνητα και όχι ένα σε δύο εκδόσεις. Απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό και έχουν διαφορετική τιμή, το ένα έχει ανταγωνιστές και το άλλο όχι τόσο. Ας τα δούμε όμως όλα λίγο πιο αναλυτικά...

Πολύ πρόσφατα η FCA Greece μας παραχώρησε δύο αυτοκίνητα Fiat Tipo. Και τα δύο στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Lounge με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα ισχύος 120 ίππων. Τα δύο αυτοκίνητα είχαν το ίδιο ασημί χρώμα, ακόμη και τις ίδιες ζάντες αλουμινίου. Ο εξοπλισμός των δύο εκδόσεων είναι ίδιος με τη μοναδική διαφορά στην οθόνη του U-Connect που είναι 7 ιντσών στο hatchback αντί για 5 ίντσες στο sedan. Όλες οι λειτουργίες τους είναι οι ίδιες όμως. Ωστόσο, το sedan σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο κοστίζει 19.050 ευρώ αντί για 19.750 ευρώ που κοστίζει το hatchback. Είναι δηλαδή κατά 700 ευρώ φθηνότερο, παρά το γεγονός ότι πρακτικά αγοράζεις περισσότερο αυτοκίνητο. Γιατί;

Μικρότερο από το sedan αλλά ακριβότερο. Το συμβαίνει με το Fiat Tipo hatchback;

Η απάντηση κρύβεται πέρα από όσα είναι ορατά με γυμνό το μάτι και μπορεί να το αντιληφθεί μόνο αν οδηγήσει κανείς και τα δύο αυτοκίνητα. Βλέπετε για να μπει ένα hatchback μοντέλο στην αγορά πρέπει να ακολουθεί τη γραμμή του ανταγωνισμού, να έχει μια αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης και κατασκευής, ώστε να μπορεί να συγκριθεί με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Στα 5θυρα υπάρχουν πολλές και αξιόλογες προτάσεις από εταιρίες όπως οι Ford, Renault, Opel σε τιμές που δεν απέχουν πολύ. Οπότε και δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των υλικών, στο φινίρισμα αλλά και στο setup της ανάρτησης. Θυμηθείτε το αυτό το τελευταίο γιατί θα επανέλθουμε.

Στο 4-θυρα τα πράγματα είναι δραματικά απλούστερα. Ο ανταγωνισμός είναι ελάχιστος και η αγορά των παραδοσιακών sedan ευδοκιμεί σε χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία, ελάχιστα και στην Ελλάδα. Οι απαιτήσεις είναι μικρές, οπότε και η μείωση στην ποιότητα των υλικών είναι αισθητή, ειδικά αν μπεις στο Tipo sedan μετά από μια επαφή με το hatchback.

Τι αλλάζει; Το hatcback έχει εντελώς διαφορετικό το επάνω μέρος του ταμπλό με τη μεγαλύτερη (7 ιντσών) οθόνη αφής του U-Connect να "αιωρείται". Αυτή είναι η πρώτη εντύπωση, ενώ σημαντικά καλύτερες είναι οι επενδύσεις στα καθίσματα αλλά κυρίως στο εσωτερικό των θυρών και στο υποβραχιόνιο. Στο sedan οι επενδύσεις αυτές μοιάζουν με φθηνή δερματίνη που τοποθετήθηκε after market. Ακούγεται άσχημο, αλλά δυστυχώς έτσι είναι.

Το Fiat Tipo hatchback έχει διαφορετικό το επάνω μέρους του ταμπλό και βελτιωμένη ποιότητα από το sedan.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη διαφορά είναι στο οδηγικό κομμάτι. Η ρύθμιση της ανάρτησης παίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα της κύλισης του Tipo hatchback έναντι του Tipo sedan. Το δεύτερο παρά το γεγονός ότι δεν προβληματίζει και παραμένει ασφαλές και προβλέψιμο κάτω από όλες τις συνθήκες, δείχνει λες και ρυθμίστηκε από ανθρώπους που δε δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο κομμάτι "οδική συμπεριφορά". Τα ελατήρια είναι μέτρια σε σκληρότητα και τα αμορτισέρ δεν προσφέρουν την αμεσότητα ή την προοδευτικότητα που περιμένεις. Κατά συνέπεια η κάθετη συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν είναι η αναμενόμενη και το νιώθεις έντονα ειδικά σε δρόμους με ψευτομπαλώματα ή σκαμπανεβάσματα. Στις στροφές και γενικότερα σε καταστάσεις μεταφοράς βάρους τα πράγματα είναι καλύτερα.

Από την άλλη, οδηγώντας το Tipo hatchback νιώθεις ότι οδηγείς ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, ασχέτως αν τα μάτια σου προσπαθούν να σε πείσουν για το αντίθετο. Παρά το ότι χρησιμοποιείται ακριβώς η ίδια διάταξη στον πίσω άξονα (ακόμη και σηκωμένα στη ράμπα τα αυτοκίνητα δείχνουν ίδια) η διαφορετική ρύθμιση είναι αισθητή ακόμη και από έναν πρωτάρη οδηγό. Η ποιότητα κύλισης είναι σημαντικά βελτιωμένη και η ανάρτηση λειτουργεί καλύτερα και στους δύο άξονες. Βέβαια μη γελιόμαστε, το Tipo σε καμιά περίπτωση δεν είναι ένα fun-to-drive αυτοκίνητο και βεβαίως σε αυτό συμβάλει η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης. Αυτή βαραίνει έντονα αναλόγως με το πόσο πολύ στρίβεις, αναγκάζοντας τον οδηγό να προσπαθεί περισσότερο από το συνηθισμένο, ενώ το feedback από το δρόμο είναι ελάχιστο.

Για να μην παρεξηγούμαστε το αυτοκίνητο δεν είναι κακό, ωστόσο αν είναι να επιλέξετε μια από τις δύο εκδόσεις, μη λυπηθείτε τα +700 ευρώ για το μικρότερο Tipo hatchback. Τα αξίζει και λόγω ποιότητας και λόγω συμπεριφοράς, ασχέτως αν προσφέρει χώρο φόρτωσης στα 440 λίτρα αντί για τα 520 λίτρα του sedan.

Το Fiat Tipo hatchback είναι πιο όμορφο στα μάτια μας από το sedan.


Φωτογραφίες: Βαγγέλης Παμπούκης | www.automoto.com.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,115,4X4,46,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,96,Αφιξεις,52,Ελλαδα,233,Κοσμος,238,Νεα Μοντελα,309,Οδηγουμε,168,Προσφορές,33,Συμβουλές,16,Abarth,45,After Market,5,Alfa Romeo,91,Alpine,6,AMG,12,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,146,Bentley,9,BMW,86,Bugatti,16,Built Your Own,48,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,77,Classic,64,Clothing,1,CNG,3,Concept,159,Corvette,16,Crash,32,Cycling,1,Dacia,7,Dakar,74,Design,23,diesel,64,Dodge,6,Drift,44,Driving,77,DS Automobiles,6,EV,61,Evo,9,Extreme,1,F1,31,Fast Autos,41,Ferrari,126,Fiat,88,First Drive,60,Ford,207,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt 2017,3,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,147,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,95,Green,5,GT-R,39,GTI,17,Gymkhana,31,Historic,15,Honda,100,Hot Hatch,123,Hybrid,38,Hyundai,58,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,32,Jeep,25,Ken Block,39,Kia,34,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,92,Lancia,9,LEGO,9,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,66,Luxury,14,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,67,Mercedes-Benz,80,Mini,45,Mitsubishi,28,Moto,31,Motorshows,108,Motorsport,612,MotorsportGR,82,Movies,61,Muscle Cars,13,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,950,NextEV,4,Nismo,28,Nissan,161,Nürburgring,128,Onboard,1,OPC,23,Opel,150,Opinion,88,Other,104,other racing,22,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,81,Photos,57,Pininfarina,1,Playstation,78,Porsche,138,POV,24,Prices,127,Racing,226,Rally,379,Range Rover,3,Renault,99,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,63,RUF,1,Saab,4,Safety,47,Seat,98,Skoda,79,Slider,74,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,20,STi,26,Subaru,75,Supercar,427,SUV,187,Suzuki,16,Technology,119,Techrules,3,Tesla Motors,2,Top,380,Toyota,130,Travel,23,TRC OFF,7,Tribute,85,Triumph,1,Tuning,88,Turbo,68,TV Series,29,TVR,1,Video,407,Volvo,64,VW,173,wrc,140,Yamaha,1,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Γιατί το Fiat Tipo hatcback είναι καλύτερο από το sedan;
Γιατί το Fiat Tipo hatcback είναι καλύτερο από το sedan;
Μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης με το Fiat Tipo sedan οδηγώ το Tipo hatchback και δεν πιστεύω αυτά που βλέπω. Γιατί;
https://1.bp.blogspot.com/-oiZ6GukZ8QY/WR73eh0TzqI/AAAAAAAAvKs/yOeCXRI303UYGkLRjKrzW0-iq-_B6PE3ACLcB/s640/2.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-oiZ6GukZ8QY/WR73eh0TzqI/AAAAAAAAvKs/yOeCXRI303UYGkLRjKrzW0-iq-_B6PE3ACLcB/s72-c/2.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2017/05/tipo-hatcback-vs-sedan.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2017/05/tipo-hatcback-vs-sedan.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy