Πώς η οθόνη του Tesla Model 3 δείχνει το μέλλον;

Δείτε και επεξεργαστείτε online το user interface της οθόνης σε ένα Tesla Model 3. Σαν να κάθεστε στη θέση του οδηγού!

Πώς είναι να χρησιμοποιείς το Tesla Model 3; Όχι οδηγικά αλλά σε μια πραγματική driver's experience, μέσω της μεγάλης οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό! Ε λοιπόν σας έχουμε όλες τις λεπτομέρειες και μπορείτε να δείτε και να επεξεργαστείτε όσα μπορεί να κάνει το νέο μοντέλο που αλλάζει τα δεδομένα σε αυτό που εμείς οι συντάκτες αυτοκινήτου λέμε "εργονομία". Ναι, αυτό είναι το user interface στο Tesla Model 3, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που το μόνο πράγμα που έχει στο εσωτερικό του είναι μια οθόνη αφής και ένα τιμόνι.

Το UI στο Model 3 μας δείχνει από μόνο του πολλά πράγματα για τη στρατηγική της Tesla αλλά και της ίδιας της αυτοκίνησης. Μας δείχνει το μέλλον χωρίς οδηγούς, το οποίο είναι πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε.

Δείτε και παίξτε με το UI στο Tesla Model 3 εδώ.


Αυτό που βλέπουμε δεν είναι επίσημο δημιούργημα της Tesla. Στην πραγματικότητα το έφτιαξε κάποιος φανατικός της μάρκας (προφανώς digital designer), συγκεντρώνοντας στοιχεία από παρουσιάσεις, δελτία τύπου, YouTube videos και διάσπαρτες εικόνες στο διαδίκτυο. Όλο το υλικό συλλέχθηκε προσεκτικά και μεταφέρθηκε στην πλατφόρμα Figma, η οποία αποτελεί ένα κορυφαίο εργαλείο για "interface design". Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και σε κάνει να αναρωτιέσαι αν όντως η Tesla καταργεί όλα όσα θεωρούμε δεδομένα σε ένα ταμπλό αυτοκινήτου.

Τι είναι δεδομένο; Ο επιλογέας ταχυτήτων, οι αεραγωγοί στο ταμπλό, ακόμη και χερούλι για να ανοίξεις το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Ναι, αυτά δεν υπάρχουν και όχι, αυτό δεν είναι ένα concept car. Οι πελάτες θα αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο που πετά τους πυλώνες της εργονομίας στα σκουπίδια. Έτσι απλά!

Κουμπιά, διακόπτες και λεβιέδες λάμπουν δια της απουσία τους στο εσωτερικό του Tesla Model 3.

Τα πάντα πλέον περιλαμβάνονται σε μια μεγάλη οθόνη αφής που φαίνεται να αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό. Αυτή είναι ο "αρχηγός" στο εσωτερικό και δείχνει ότι η Tesla έχει τα "balls" να παρακάμψει αυτά που όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν απαραίτητα. Φαίνεται περίεργο, ακριβώς όπως όταν είδαμε πριν μια δεκαετία τον Steve Jobs να λανσάρει μια συσκευή χωρίς μπουτόν που ενσωματώνει μουσική, εικόνες, interner/e-mail και τηλέφωνο. Ναι, αυτό ήταν το πρώτο iPhone.

Έτσι και το Tesla Model 3, είναι κάτι το τελείως "κουλό". Το μόνο κοινό που έχει με τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς είναι οι τέσσερις τροχοί και το τυπικό σχήμα ενός αυτοκινήτου. Και για να δούμε πως το Tesla τα καταφέρνει χωρίς όλα αυτά τα μπουτόν και χερούλια, μπορούμε απλά να ανατρέξουμε σε αυτό το UI simulation.

Ο κορμός του UI στο Model 3, στημένος για τα μάτια μας μέσω Figma.

Τι μαθαίνουμε λοιπόν "παίζοντας" με το UI του Model 3;

Για αρχή το ότι το αυτοκίνητο δε σχεδιάστηκε για την τέλεια οδηγική εμπειρία! Ναι, σωστά διαβάσατε. Το Model 3 είναι ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε χωρίς να δίνεται μεγάλη σημασία στον οδηγό του. Επίτηδες!

Δεν υπάρχουν λεβιέδες, κουμπιά και διακόπτες, ούτε καν για να ανοίξουμε το ντουλαπάκι του συνοδηγού! Ακόμη και οι υαλοκαθαριστήρες λειτουργούν μέσω της οθόνης αφής (αν και υπάρχει ο κλασικός διακόπτης πίσω από το τιμόνι). Το ντουλαπάκι ανοίγει και αυτό πατώντας στην οθόνη αφής, ενώ εκεί είναι και το χειρόφρενο (αν και κανονικά ενεργοποιείται αυτόματα). Όλα αυτά βεβαίως ακούγονται περίεργα στον οδηγό, ο οποίος πλέον δε μπορεί να βασίζεται στην αίσθηση της αφής για βασικές λειτουργίες. Τίποτε όμως δεν είναι σε θέση να προκαλέσει κίνδυνο.

Το Tesla Model 3 σχεδιάστηκε για την εμπειρία της οδήγησης. Εκπροσωπεί το φουλ ψηφιακό μέλλον και αυτό είναι αμέσως αντιληπτό από την ίδια την οθόνη υψηλής ανάλυσης. Αυτή δεν είναι κάθετη όπως στο Model S ή στο Model X, αλλά οριζόντια, με αναλογία 8:5 και ανάλυση 1920x1200px. Όσο δηλαδή σε μια HDTV αν βγάλουμε από την εικόνα τα 120px του πάνελ στο κάτω μέρος. Άρα μας μένουν 1920x1080px. Όσο μια FullHD smart TV. Είναι απίστευτο!

Εδώ αξίζει να σταθούμε και σε ένα ακόμη στοιχείο που "σπρώχνει" η Tesla, την αυτόνομη οδήγηση. Το μέλλον δεν περιλαμβάνει οδηγούς, αλλά μόνο επιβάτες, οπότε μια τηλεόραση και μάλιστα με συνδρομητικά κανάλια όπως το Netflix δείχνει καλή ιδέα για ευχάριστα μεγάλα ταξίδια.


Είναι λοιπόν το Model 3 το iPhone της αυτοκίνησης;

Όταν ο Steve Jobs παρουσίασε το iPhone χωρίς αληθινά μπουτόν, ο κόσμος των κινητών τηλεφώνων άλλαξε δραματικά. Σήμερα δε χρησιμοποιεί κανείς κουμπιά. Φανταστείτε πόσο οπισθοδρομικό θα έδειχνε ένα νέο smartphone με σταθερά κουμπιά στο εμπρός μέρος του! Ε λοιπόν η Tesla μας λέει πως έτσι θα είναι και τα αυτοκίνητα σε λίγο καιρό. Χωρίς μπουτόν, χωρίς διακόπτες, χωρίς τίποτα. Μια μεγάλη οθόνη και το δάχτυλό σου θα μπορούν να κάνουν τα πάντα! Και αυτό είναι φοβερό αν μπορέσουμε να μπούμε στη λογική και των μελλοντικών software updates, όπου πραγματικά δε θα μπορούν να υπάρχουν περιορισμοί.

Στην τελική όμως, ακόμη και μια σούπερ οθόνη πως μπορεί να αντικαταστήσει τους κλασικούς αεραγωγούς για τον κλιματισμό και πως ένα update θα μπορέσει να έχει ρεαλιστική εφαρμογή εδώ; Ίσως κάποια πράγματα τελικά δεν αλλάζουν... οπότε η τρελή ιδέα της Tesla ίσως δεν είναι και τόσο λειτουργική. Τουλάχιστον προς το παρόν.

ΣΧΟΛΙΑ

Όνομα

4 Fun,116,4X4,51,Αυτοκινητο της Εβδομαδας,97,Αφιξεις,67,Ελλαδα,281,Κοσμος,260,Νεα Μοντελα,350,Οδηγουμε,180,Προσφορές,43,Συμβουλές,18,Abarth,47,After Market,5,Alfa Romeo,99,Alfa Romeo Giulia,10,Alfa Romeo Stelvio,2,Alpine,7,Alpine A110,1,AMG,13,Apollo,1,Apple,9,Aprilia,2,Arash,1,Aston Martin,25,Audi,155,Audi A7,1,Audi A8,4,Audi R8,1,Audi RS,1,Bentley,10,BMW,96,BMW i8,2,BMW M5,6,BMW X2,1,Bugatti,17,Bugatti Chiron,1,Built Your Own,48,Caterham,6,Chevrolet,28,Chrysler,2,Citroen,82,Citroen C4 Cactus,1,Classic,70,Clothing,1,CNG,4,Concept,167,Corvette,16,Crash,33,Cycling,1,Dacia,8,Dacia Duster,1,Dakar,74,Design,26,diesel,64,Dodge,6,Drift,46,Driving,77,DS Automobiles,8,EV,74,Evo,10,Extreme,1,F1,32,Fast Autos,41,Ferrari,130,Fiat,94,Fiat 500,1,Fiat Fullback,1,Fiat Tipo,7,First Drive,62,Ford,217,Ford EcoSport,3,Ford Fiesta,1,Ford Mustang,12,Forza Motorsport,12,Frankfurt 2009,9,Frankfurt 2011,30,Frankfurt2013,33,Frankfurt2015,43,Gadget,6,Games,151,Gemballa,2,Geneva15,53,Geneva2010,7,Geneva2011,8,Geneva2012,28,Geneva2013,41,Geneva2014,53,Geneva2016,63,Geneva2017,66,GM,3,Goodwood,13,Gran Turismo,97,Green,7,GT-R,41,GTI,17,Gymkhana,33,Historic,15,Honda,101,Honda Civic,1,Hot Hatch,133,Hybrid,40,Hyundai,59,IAA 2017,24,Infiniti,5,Italy,9,Jaguar,10,Japan,34,Jeep,32,Jeep Compass,9,Ken Block,41,Kia,41,Kia Picanto,2,Kia Stonic,2,Koenigsegg,11,KTM,1,Lamborghini,94,Lamborghini Aventador,12,Lancia,9,LEGO,10,Lexus,25,Like & Win,1,LIVE,2,Lotus,68,Lotus Elise,1,Lotus Evora,5,Luxury,15,Lynk & Co,2,M3,4,Maserati,8,Maybach,1,Mazda,39,McLaren,69,Mercedes-Benz,85,Mini,47,Mitsubishi,29,Moto,33,Motorshows,127,Motorsport,669,MotorsportGR,124,Movies,61,Muscle Cars,17,Music,6,Need For Speed,12,New Models,451,News,1081,NextEV,4,Nismo,31,Nissan,182,Nissan 370Z,7,Nissan LEAF,9,Nissan Micra,9,Nissan Pulsar,4,Nissan Qashqai,6,Nissan X-Trail,1,Nürburgring,131,Onboard,1,OPC,23,Opel,158,Opel Corsa,1,Opel Grandland X,2,Opel Insignia,2,Opinion,91,Other,105,other racing,35,Pagani,10,Paris2010,12,Paris2012,47,Paris2014,27,Paris2016,37,Peugeot,86,Peugeot 208,1,Photos,58,Pick Up,1,Pininfarina,1,Playstation,81,Polestar,1,Porsche,143,Porsche 911,20,Porsche Cayenne,1,POV,25,Prices,134,Racing,232,Rally,408,Range Rover,3,Renault,106,Renault Captur,1,Renault Kadjar,1,Renault Megane,2,Renault Twingo,1,Rinspeed,1,Rolls-Royce,2,RS,64,RUF,1,Saab,4,Safety,54,Seat,106,Seat Arona,1,Seat Leon,14,Skoda,88,Skoda Citigo,1,Skoda Karoq,1,Slider,71,smart,5,Speed,8,SRT,4,SsangYong,21,STi,26,Subaru,76,Supercar,452,SUV,207,Suzuki,19,Suzuki Ignis,1,Suzuki Swift,5,Technology,137,Techrules,3,Tesla Motors,3,Top,397,Toyota,133,Travel,23,TRC OFF,5,Tribute,89,Triumph,1,Tuning,92,Turbo,67,TV Series,29,TVR,3,TVR Griffith,1,Video,420,Vlog,28,Volvo,66,Volvo XC40,1,VW,187,VW Golf,3,VW Polo,2,VW Scirocco,24,VW T-Roc,1,wrc,142,Yamaha,1,Yokohama,5,Zagato,10,
ltr
item
trcoff.gr: Πώς η οθόνη του Tesla Model 3 δείχνει το μέλλον;
Πώς η οθόνη του Tesla Model 3 δείχνει το μέλλον;
Δείτε και επεξεργαστείτε online το user interface της οθόνης σε ένα Tesla Model 3. Σαν να κάθεστε στη θέση του οδηγού!
https://1.bp.blogspot.com/-qOkUoxnSHEE/Wgn-zU71nvI/AAAAAAAABf0/AnF4ckT3-QQrLHWlKFDsqVfP2d1jJI82gCLcBGAs/s640/1-jOmqL305XiH0Rvj_gabASg.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-qOkUoxnSHEE/Wgn-zU71nvI/AAAAAAAABf0/AnF4ckT3-QQrLHWlKFDsqVfP2d1jJI82gCLcBGAs/s72-c/1-jOmqL305XiH0Rvj_gabASg.jpg
trcoff.gr
http://www.trcoff.gr/2017/11/tesla-model-3-ui.html
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/
http://www.trcoff.gr/2017/11/tesla-model-3-ui.html
true
33576856
UTF-8
Loaded All Posts Δε βρέθηκαν άρθρα ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ Περισσότερα Reply Cancel reply Delete Γράφει ο Home ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ View All ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Δε βρέθηκαν άρθρα με αυτά τα κριτήρια Πίσω στην Αρχική Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαϊ Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα οριν $$1$$ ώρες πριν Χθες $$1$$ ημέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy